کد خبر: ۳۲۰۸۶
۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۶/۲

عرضه خودرو ۳۰ میلیونی سایپا، زمان انتقال۵۰ درصد سایپا کاشان و چند رویداد دیگر
مدیرعامل سایپا اعلام کرد:

عرضه خودرو ۳۰ میلیونی سایپا، زمان انتقال۵۰ درصد سایپا کاشان و چند رویداد دیگر

مدیرعامل سایپا از برنامه عرضه یک خودرو ۳۰ میلیون تومانی، زمان انتقال ۵۰ درصد سهام سایپا کاشان به سیتروئن و شکسته شدن رکورد تولید خبر داد. یک مسئول نیز نام ۳ محصول جدید دیگر را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی جمالی عصر دیروز در حاشیه نشست هم اندیشی سایپا و مدیران شرکت های بیمه ایران، ما و رازی به خبرنگاران گفت: در سال جاری خودرو 212 به قمیت کمتر از 30 میلیون تومان عرضه می شود. همچنین در حالی سال گذشته خودرو ساینا عرضه شده که تا پایان سال سارینای اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد.

وی گفت: طبق پیش بینی ها، تا دو سال آینده هر سال حداقل یک محصول و سپس هر سال دو محصول ایرانی راهی بازار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در همکاری با سیتروئن محصولات جدیدی رونمایی خواهد شد، ادامه داد: نخستین محصول مدلی است که هم اکنون در اروپا وجود دارد. محصولات بعدی نیز همزمان با اروپا به بازار عرضه می شود.

جمالی در مورد صادرات محصولات مشترک نیز گفت: بجز 30 درصد تعهد صادراتی سیتروئن که در شبکه فروش این شرکت عرضه خواهد شد، سایپا نیز بخشی از تولیدات را به کشورهایی مانند عراق، سوریه، ونزوئلا، نیجریه و لبنان صادر می کند.

به گفته وی مذاکرات درباره واگذاری 50 درصد سهام سایپا کاشان و نقل و انتقال منابعی که سیتروئن باید به ایران منتقل کند درحال انجام بوده و تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

مدیرعامل سایپا درباره مذاکراه با نیسان و کیا توضیح داد: با این دو شرکت درحال مذاکره هستیم و هنوز به نتیجه تشکیل شرکت مشترک نرسیده ایم.

جمالی درباره هم اندیشی سایپا و شرکتهای بیمه ابراز امیدواری کرد خدمات بیمه ای در سطح بین المللی پیاده سازی و بین قطعه سازان و شرکتهای بیمه ای همکاری ایجاد شود.

وی با اشاره وضعیت نامساعد سال گذشته گفت: متاسفانه مشکلات مالی زیادی داشتیم و از نظر حقوق صاحبان سهام منفی شده بودیم. از طرفی با کمپین انصرافی های ما بسیار زیاد شده بود اما خوشبختانه امروز در وضیعت بسیار مناسبی قرار داریم و توانستیم رکورد تولید 50 هزار خودرو در ماه را بشکنیم.

نحوه سرمایه گذاری در الجزایر

ناصر آخوندی قائم مقام سایپا در امور سرمایه گذاری و شرکتها نیز با اشاره به الزام مدیریت انواع ریسک های سرمایه گذاری در خارج از کشور گفت: به عنوان نمونه در طرح سرمایه گذاری در الجزایر، خط تولید محصولات سایپا تا ظرفیت 20 هزار دستگاه در سال برنامه ریزی شده است. در این طرح 16 میلیون و 500 هزار دلار سرمایه گذاری ثابت و 33 میلیون دلار سرمایه گذاری در گردش برنامه ریزی شده است.

چند آمار از تولیدات و تولید 4 مدل جدید

حسن قره ئی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک سایپا نیز گفت: صادرات گروه شامل خودرو، قطعه و خدمات مهندسی پارسال به 85 میلیون دلار رسید.

وی ادامه داد: کسب سهم 60 درصدی از صادرات خودروهای سواری در کشور، تولید محصولات جدید شامل ساینا، چهار مدل برلیانس و رنو ساندرو، مذاکره با خودروسازان برتر جهان برای سرمایه گذاری مشترک و همچنین دستیابی به تفاهم برای تاسیس شرکت مشترک را از مهمترین اقدامات سال 94 است.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته 50 هزار دستگاه خودرو تولید شده و با ادامه این روند، برنامه تولید 530 هزار دستگاه پوشش داده خواهد شد، از برنامه تولید 4 محصول جدید ساندرو جدید، CS35، 212 و پادرا در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۵ - ۱۳۹۵/۶/۲
8
0
پاسخ
هر دو ماه یکبار مصاحبه میکنن میگن تا 2 ماه دیگه قرارداد سیتروین نهایی میشه. دوباره دو مله بعد باز میگن دو ماه دیگ. بسه دیگه کسی ... باور نمیکنه. با همین .. سهام سایپارو اسفند ماه به ما فروختن 200 تومن الان 50درصد تو ضرره .....

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ