کد خبر: ۳۲۱۸۵
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۶/۸

واکنش اولیه به نکات مهم مصوبه پالایشگاهی وزیر نفت/ تاکید برعدم قضاوت عجولانه
در گفت وگوی بورس پرس با مدیرمالی پالایشگاه شیراز اعلام شد:

واکنش اولیه به نکات مهم مصوبه پالایشگاهی وزیر نفت/ تاکید برعدم قضاوت عجولانه

مدیرمالی پالایشگاه شیراز با اعلام مهمترین نکته مصوبه نحوه محاسبه خوراک و قیمت ۵ فروآورده پالایشگاه ها،برآیند این مصوبه را مثبت دانست اما برعدم قضاوت عجولانه و صبوری تا مشخص شدن اعلام اعداد و ارقام تاکید کرد.

ناصر تنگستانی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره مصوبه نحوه محاسبه قیمت هر بشکه نفت خام و میعانات گازی تحویلی به پالایشگاه های کشور و قیمت 5 فروآورده اصلی تا پایان سال 95 که اخیرا" توسط وزیر نفت ابلاغ شده ، اظهار داشت: این مصوبه مهم هنوز به پالایشگاه ها ارسال و ابلاغ نشده اما با انتشار مصوبه توسط رسانه ها، مفاد آن مورد بررسی اولیه قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که ابلاغیه اخیر در نگاه اول چه آثار مثبت و منفی نسبت به گذشته دارد؟ به بورس پرس توضیح داد: طبیعتا" چنین مصوباتی دارای بار مثبت و منفی هستند اما در مجموع نکات مثبت آن بیشتر است. از سوی دیگر باید منتظر اجرای آن توسط مسئولان و اعلام اعداد و ارقام بود تا مشخص شود نحوه محاسبه نرخ خوراک و قیمت فروش فراورده ها چه تبعاتی به همراه دارد.

این مقام مسئول، مهمترین نکته مثبت ابلاغیه اخیر وزیر نفت را تعیین قیمت نفت براساس نفت خام صادراتی ایران دانست و گفت:یکی از مشکلات اساسی پالایشگاه ها این بود که قیمت نفت خام باید براساس نفت صادراتی محاسبه می شد و مغایرتی نمی داشت که خوشبختانه در دستور وزیر نفت به صراحت به این موضوع تاکید شده که قیمت نفت خام تحویلی به پالایشگاه ها باید بر مبنای میانگین نفت خام صادراتی باشد.

تنگستانی با اشاره به اینکه این موضوع موجب متعادل شدن قیمت خوراک بوده و به نفع پالایشگاه ها است، ادامه داد: علاوه بر این در ابلاغیه وزیر نفت قیمت چند فرآورده مانند سوخت جت که یک دلار تفاوت داشت، اصلاح شده و اثر مثبتی به همراه دارد. اما در مورد قیمت میعانات گازی به دلیل عدم اطلاع از قیمت های قبلی باید منتظر اعلام نرخ ها بود.

وی با بیان اینکه چند درخواست پالایشگاه ها هم در این مصوبه لحاظ شده ، خاطر نشان کرد: با این همه هر چند ابلاغیه اخیر وزیر نفت در مجموع مثبت و نکات مثبت آن بیش از موارد منفی است اما نباید قضاوت عجولانه ایی کرد و باید تا زمان اعلام اعداد و ارقام  و مشخص شدن آثار در سود و زیان پالایشگاه ها صبر کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ