کد خبر: ۳۲۱۹۶
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۶/۸

نرخ سود وام مسکن برای اولین بار یک رقمی شد/ محاسبات جدید
رئیس جمهور به مردم هدیه داد:

نرخ سود وام مسکن برای اولین بار یک رقمی شد/ محاسبات جدید

رئیس جمهور از هدیه دولت به مردم خبر داد و اعلام کرد نرخ سود وام مسکن برای مسکن اولی‌ها برای اولین بار یک رقمی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،حسن روحانی در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی که امروز برگزار شد، از تک رقمی شدن تسهیلات وام مسکن برای اولین بار و برای مسکن اولی‌ها خبر داد و گفت:هدیه دولت به مناسبت هفته دولت به مسکن اولی ها این است که برای نخستین بار سود تسهیلات وام مسکن یک رقمی شده و از 11 درصد به 8 درصد برای بافت های فرسوده و 9.5 درصد بافت های غیر فرسوده کاهش می یابد.

وی گفت: امروز اعلام می کنم برای نخستین بار سود تسهیلات وام مسکن یک رقمی می شود و باز پرداخت آن 12 ساله یعنی 144 ماه است. بنابراین امروز یک قدم برای خانه دار شدن جوانان با سود تسهیلات کم نزدیکتر می شویم.

رئیس جمهور ادامه داد: رقم وام مسکن 80، 60 و 40 میلیون در تهران و شهرهای کوچک و بزرگ اعلام و برای زوجین دو برابر بود که هر کدام می توانستند جداگانه این مبلغ وام را دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، محاسبات تسنیم حکایت از آن دارد که خانه اولی‌ها برای وام 160 میلیون تومانی خرید مسکن، 1.5 درصد سود کمتر پرداخت می‌کنند. تا پیش از این بر مبنای سود 11 درصدی اقساط ماهانه وام مذکور به روش بازپرداخت ساده کمی بیش از 2 میلیون تومان و کل سود حدود تسهیلات 129 میلیون تومان بود.

حال با سود 9.5 درصدی اقساط ماهانه وام 160 میلیونی حدود 140 هزار تومان کاهش می‌یابد، یعنی خانه اولی‌ها ماهانه یک میلیون و 860 هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند.

از سوی دیگر کل سود این تسهیلات در پایان سال دوازدهم 108 میلیون و 700 هزار تومان است که 21 میلیون تومان کمتر از شرایط قبلی این وام است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ