سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارسال نامه به خودروسازان برای ارائه قراردادها به این کمیسیون خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید باستانی با انتقاد از هزینه های مالی زیاد و سربار خودروسازان به خانه ملت گفت:در کشوری همانند کره جنوبی در یک مقطعی اجازه واردات خودرو داده نشد و تسهیلات با نرخ پایین به خودوسازان پرداخت شد که پس از چالاک سازی خودروسازان روی پای خود ایستادند.
وی ادامه داد: خودروسازان حدود ٦میلیون تومان هزینه سربار بانک و دولت داردند و اگر این هزینه ها کاهش یابد قیمت خورو کاهش می یابد.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با تاکید بر اینکه مشکل خودروسازی داخلی عدم توانایی رقابت در قیمت و کیفیت است، ادامه داد: تنها راه برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت ایجاد شرکت های مشترک با برندهای واقعی شرکت های خارجی است. به گونه ای که به عنوان مثال با نمایندگی فرانسوی پژو قرارداد منعقد شود.
باستانی با بیان اینکه با سرمایه گذاری شرکت خارجی باید به سمت صادرات خودرو حرکت کنیم، ادامه داد: کمترین مقدار برای صادرات خودرو ٣٠ درصد در نظر گرفته شده که این ٣٠ درصد باید توسط برند خودروی خارجی صادر شود تا بتوان تنوع محصول داشت.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی مناسبی برای شرکت های خودروسازی وجود ندارد، افزود: تا زمانی که هزینه های سربار کاهش نیابد کیفیت خودروها افزایش نیافته و قیمت ها کاهش نمی یابد و قیمت متناسب با کیفیت نیست.
وی با اشاره به اینکه خودروهای خارجی نیم بند وارد کشور می شود،ادامه داد:قیمت واقعی خودروها این میزانی نیست که به مردم داده می شود و متاسفانه خودروهای داخلی پکیج خودروهای خارجی را ندارند.
باستانی تصریح کرد: کمیسیون نامه ای به خودروسازان ارسال کرده تا قراردادها را جهت بررسی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کنند.
انتهای پیام