کد خبر: ۳۲۲۶۸
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۶/۱۳

انتشار دو آمار از آمریکا باعث نوسان قیمت نفت شد

انتشار دو آمار از آمریکا باعث نوسان قیمت نفت شد

انتشار دو آمار مربوط به آمریکا موجب کاهش و سپس افزایش قیمت نفت در روز گذشته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 38 سنت، معادل 3 درصد افزایش به 46 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات هفتگی 6 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در 5 هفته اخیر بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 28 سنت، معادل 3 درصد افزایش به 44 دلار و 44 ست رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در این هفته حدود 7 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش طی 8 هفته گذشته بود.

پس از انتشار آمارهایی ضعیف از بازار کار آمریکا که موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت کالاها شد، قیمت نفت حدود 3 درصد افزایش یافت، اما قیمت ها در پایان معاملات این هفته به دلیل نگرانی ها از مازاد عرضه کاهش قابل توجهی داشت. افزایش فرصت های شغلی در ماه اوت پس از 2 ماه رشد قابل توجه، ضعیف تر از حد انتظار بوده است.

انتشار این گزارش ضعیف موجب تردید در افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در نشست روزهای 20 و 21 سپتامبر شد. اما بعد از آنکه کارشناسان این تحلیل را ارائه دادند که امکان افزایش نرخ بهره در ماه جاری میلادی همچنان باقی است، ارزش دلار در اواخر جلسه دیروز افزایش یافت.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت، بالا نرفتن تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا بود. سکوهای حفاری نفتی در آمریکا که هفته گذشته افزایشی را تجربه نکرده بود، این هفته تنها یک سکو افزایش یافت.

جی هاتفیلد تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: به رغم افزایش قیمت های روز جمعه، در ماه سپتامبر معمولا قیمت نفت تضعیف می شود، زیرا بعد از پایان فصل اوج تقاضا در فصل تابستان، تقاضا رو به کاهش می گذارد. بنابراین اگر تعداد سکوها ثابت مانده، می توانیم امسال را با نفت حدود 50 دلار تمام کنیم.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ