کد خبر: ۳۳۴۲۲
۰:۰ - ۱۳۹۵/۶/۲۰

پیش بینی یک کارگزاری از وضعیت امروز گروه های پیشرو و یک صنعت +

پیش بینی یک کارگزاری از وضعیت امروز گروه های پیشرو و یک صنعت + "فملی"

کارگزاری آبان وضعیت امروز معاملات سهام گروه های پیشرو، یک صنعت و ملی مس را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کارگزاری آبان درباره شرایط امروز بازار سهام اعلام کرد با توجه به نحوه داد و ستدهای روز چهارشنبه و با توجه به تعطیلی دوشنبه جاری و همچنین عرضه اولیه طی چند روز آینده، به نظر گروه های پیشرو همچون خودرویی، قطعه سازی، پالایشگاهی و فلزی و معدنی با عرضه های دارای حجم ، معاملات متعادلی را تجربه کنند و سایر گروه ها کم حجم و منفی دنبال شوند و تنها نمادهای کوچک و کم شناور همانند گروه قندی، آی تی و برخی تک نمادهای گروه برقی و تجهیزاتی مورد اقبال بازار قرار گیرند.

از دیگر نکات حائز اهمیت، قرار داشتن در روزهای آخر شهریور ماه، اتمام سال مالی کارگزاری ها و روزهای آخر تسویه حساب اکثر آنها است که می تواند بر فشار فروش ها بیافزاید.

در گروه بنیادی، گروه دارویی که با نزدیک شدن به نیمه دوم سال، طبق سالهای گذشته می توانند مورد توجه مجدد فعالین بازار قرار گیرند، شاهد معاملات کم حجم و متعادل اکثر نمادها طی هفته های اخیر بودیم.

در این میان نمادهای "دفرا، دشیمی، دسینا، ددام و دعبید"، معاملات پرتقاضا و مثبت تر را تجربه کرده اند. در نماد "دلر" علیرغم انتشار خبر رونمایی از محصولات جدید شرکت در هفته دولت، شاهد معاملات کم رمق این نماد طی روزهای گذشته بودیم.

بر اساس این خبر، شرکت داروسازی اکسیر از شرکت های تابعه هلدینگ دارویی تامین، ، با حضور وزیر دادگستری از 26 محصول جدید دارویی خود رونمایی کرد. عملیات اجرایی پروژه سایت تولید محصول پروفیلد شامل سرنگ‌های آماده تزریق کلید خورد، و همچنین سایت تولید محصولات جوشان شامل ویتامین سی و کلسیم و سایت تولید محصولات هازاروس با تولید محصول متیل پردنیزول به بهره‌برداری رسید. تعداد 9 محصول انحصاری در ایران توسط داروسازی اکسیر تولید می‌شود که شامل تولید انحصاری ویال لووفلوکساسین 500 میلی، ویال دورو مدول، کارتریج دنتاکائین، کارتریج انسولین شامل سه دوزآمپول تایلوفن است که در هفته دولت و توسط پورمحمدی وزیر دادگستری رونمایی شد.

با این حال انتظار داریم نماد "دلر" تحت تاثیر این خبر، معاملات مناسب تری را چه از لحاظ حجم و چه از لحاظ قیمت تجربه کند.

در نماد "فملی" نیز شاهد انتشار خبر افزایش تولید زیر مجموعه های شرکت بودیم. بر این اساس، تولید کنسانتره مس کشور درحالی طی 5 ماه نخست امسال رشد 18 درصدی را تجربه کرد که شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه، 432 هزار و 412 تن کنسانتره مس تولید کرده اند و این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 367 هزار و 14 تن بوده است.

از ابتدای فروردین تا پایان مرداد جاری، مجتمع های «مس سرچشمه» و «مس میدوک»، 97 هزار و 413 تن «مس آند» و 77 هزار و 987 تن «مس کاتد» تولید کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ