کد خبر: ۳۳۴۲۵
۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۶/۲۰

افزایش سود لیدر پالایشگاه ها + 8 فرضیه و زمان تعمیرات اساسی

افزایش سود لیدر پالایشگاه ها + 8 فرضیه و زمان تعمیرات اساسی

پالایشگاه بندرعباس سود هر سهم سال مالی جاری را ۷ درصد افزایش داد و فرضیات ۸ گانه این رشد و اعلام زمان تعمیرات اساسی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هفته پیش بود گکه پالایشگاه بندرعباس بعد از گذشت دو ماه از مهلت ارسال اطلاعات میاندوره ایی (به دلیل عدم دریافت نرخ فروش خوراک و فروش فراورده ها )، اقدام به انتشار گزارش عملکرد سه ماهه و اعلام کرد در سه ماه اول سال قادر به تحقق 19 ریال (معادل 13 درصد ) از سود 150 ریالی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 27 درصدی فروش همراه بود.

حال "شبندر" 1.3 هزار میلیارد تومانی در گزارشی دیگر، سود هر سهم سال مالی جاری را با 7 درصد افزایش 160 ریال پیش بینی کرده و در 3 ماه اول سال هم 12 درصد معادل 19 ریال را پوشش داده است.

این رشد ناشی از فرضیات 8 گانه و اعلام زمان تعمیرات اساسی به شرح زیر است:

الف) افزایش نرخ نفت خام، میعانات گازی، و فرآورده‌های نفتی نسبت به پیش‌بینی اولیه، به دلیل افزایش نرخ بین‌المللی موارد ذکر شده بوده است.

ب) نرخ ارز برای پنج ماه ابتدائی،معادل میانگین پنج ماه اول سال 95 بانک مرکزی و برای ماه‌های شهریور لغایت اسفند، براساس مصوبه هیئت مدیره‌ شرکت 32.000 ریال فرض شده و میانگین سال 95 با احتساب فرض‌های ارائه شده 31.357 ریال خواهد بود.

ج) نرخ خرید نفت خام و میعانات گازی در دوره پیش‌بینی، براساس میانگین صورتحساب‌های دریافتی از شرکت ملی پالایش و پخش در چهار ماه اول 95 و به ترتیب 39.24 و 39.40 دلار برای نفت خام و میعانات گازی منظور شده است.

د) نرخ فرآورده‌های اصلی، بر اساس نرخ نشریه پلاتس برای پنج ماه منتهی به پایان مرداد، با احتساب ضرایب اختلاف بنزین و نفت گاز، و نرخ فرآورده های ویژه و نفتا، بر اساس میانگین پنج ماه منتهی به پایان مرداد اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران محاسبه و منظور شده است.

نرخ های اعلامی از سوی شرکت ملی پخش، بر اساس میانگین نشریه پلاتس محاسبه و به شرکت های پالایشی و بورس کالا اعلام می شوند.

ه) کارمزد صادرات (2درصد فروش های صادراتی،ارزی وبنکرینگ) معادل 25 درصد از هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی شرکت است.

و) نرخ های اعلامی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش، با توجه به شاخص کیفیت محصولات محاسبه و به شرکت اعلام گردیده است.

ز) کلیه‌ محاسبات بر اساس نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت ملی نفت، شرکت ملی پالایش و پخش، و مفروضات فوق‌الذکر انجام شده و هم‌چون سال‌های گذشته، احتمال تغییرات مداوم اطلاعات دریافتی و در نتیجه تغییر پیش‌بینی سود و زیان وجود دارد.

ح) شرکت در نظر دارد براساس برنامه‌ ذیل در سال 1395 تعمیرات اساسی انجام دهد:

* تعمیرات اساسی واحد C.C.R در مهرماه 1395 به مدت 25 رور - TOTAL SHUTDOWN به مدت 10 روز در مهرماه.
* تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر 01 و گاز مایع 05 در آبان و آذر 1395 به مدت 30 روز.
* تعمیرات اساسی واحد آیزو ماکس و هیدروژن در دی و بهمن 1395 به مدت 32 روز

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ