کد خبر: ۳۳۶۹۳
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۶/۲۸

انتظار بانک ها از بانک مرکزی و دولت درباره نرخ سود و تسهیلات
رئیس کانون بانک های خصوصی اعلام کرد:

انتظار بانک ها از بانک مرکزی و دولت درباره نرخ سود و تسهیلات

رئیس کانون بانک های خصوصی کاهش منطقی میانگین نرخ سود سپرده‌ها و نرخ تسهیلات را یکی از انتظاراتی اعلام کرد که بانک ها از دولت و بانک مرکزی دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کوروش پرویزیان درخصوص تازه ترین سیاست ها درباره سود بانکی به خبرنگاران گفت: درحالی بانک ها اقدام به تنظیم رفتار در این حوزه کرده اند که از بانک مرکزی و دولت خواسته شده فرآیند منطقی سود بانکی پیگیری شود. بر همین اساس بود که بانک ها از چندماه پیش داوطلبانه‌ اقدام به کاهش نرخ سود کردند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود بانک مرکزی بین نرخ سود سپرده ( از ٢٨ درصد سال گذشته به ١٥ درصد سال جاری) و تسهیلات 18 درصدی اجازه تنفس دهد. چون در غیر این صورت و با افزایش فشارها، ممکن است به دلیل کاهش شدید منابع ، روال عدم ارلایه تسهیلات و یا افزایش خارج از تصمیمات بانک مرکزی به جریان افتد.

به گفته این مقام مسئول کمک به کاهش منطقی میانگین نرخ سود سپرده‌ها و نرخ تسهیلات یکی از انتظاراتی است که بانک ها از دولت و بانک مرکزی دارند.

توضیحی درباره بخشنامه بانک مرکزی و مرتبط با سپرده‌گذاران ثامن‌

پرویزیان که مدیرعامل بانک پارسیان است ، درباره بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر پرداخت وجه سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج توضیح داد:طبق آمار بانک مرکزی، از یک میلیون و 350 هزار حساب این موسسه، تنها 33 هزار حساب شمال 21 هزار نفر باقی مانده که ارقام بسیاری بالایی دارند که از بهمن سال قبل این سپرده‌ها درحال بازگشت هستند. به نظر می‌رسد تعیین تکلیف این گروه طی یک سال آینده انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ