کد خبر: ۳۳۷۰۰
۹:۵ - ۱۳۹۵/۶/۲۹

تحلیل بنیادی
از سوی یک کارگزاری ارایه شد:

تحلیل بنیادی "زگلدشت" + پیش بینی سود و سهمیه احتمالی آنلاینی ها

کارگزاری بانک توسعه صادرات با ارایه تحلیل بنیادی از کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، پیش بینی سود و سهمیه احتمالی آنلاینی ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از حدود 50 روز از آخرین عرضه اولیه سهام که مربوط به آتیه داده پرداز در 12 مرداد بود امروز 10 درصد سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود.

در این عرضه 20 میلیون سهم شامل 10 میلیون سهم از طریق کارگزاران و 10 میلیون سهم برای معامله گران آنلاین واگذار می شود و سهم هر کارگزار با همه شعب 100 هزار سهم بوده و هیچ یک از صندوق های سرمایه گذاری سهمیه ایی در این عرضه ندارند.

در این رابطه نسرین اسکندری از کارگزاری بانک توسعه صادرات با ارایه تحلیل بنیادی از |زگلدشت"، پیش بینی سود و سهمیه احتمالی آنلاینی ها را اعلام کرد.

1-کلیاتی درباره شرکت:

1-1-تاریخچه:

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در سال 1379 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکتهای صنعتی اصفهان به ثبت رسیده است. براساس صورتجلسه مجمع فوق العاده مورخ 1389/10/30، شرکت کشت و دامداری گلشهر (سهامی خاص)، در شرکت گلدشت نمونه اصفهان ادغام گردیده است. شرکت به استناد پروانه تاسیس که از سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اخذ گردیده مجوز تاسیس دامداری با ظرفیت 4.000 راس (شامل 2.000 راس گاو شیری داشتی) صادر شده است. شرکت در حال حاضر جزء شرکتهای زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین (سهامی خاص) می باشد.

1-2- فعالیت اصلی شرکت:

موضوع فعالیت شرکت عبارتست از انجام فعالیتهای کشاورزی، دامداری، باغداری،پرورش طیور و زنبورعسل و ماهی و هرگونه حیوان دیگر و استفاده از فرآورده های حیوانی و پروتئین گیاهی، واردات مواداولیه و ماشین آلات و لوازم مورد نیاز شرکت ورود هر نوع دام، مبادرت به هرگونه عملیات و معاملات مجاز که بطور مستقیم و غیرمستقیم برای انجام فعالیتهای مذکور که در اساسنامه ضروری و مفید می باشد.

1-2- میزان تولیدات عمده شرکت:

جدول زیر ظرفیت تولیدات اصلی شرکت را نشان می دهد:

 

2-سهامداران:

 

3-ظرفیت:

شرکت جهت دستیابی به میزان دام و شیر برآوردی در سال 1395 دو طرح توسعه "احداث بهاربند گاو شیری" و "احداث بهاربند گاو خشک" در دست اجرا دارد که بهاربند گاو خشک در تاریخ 95/02/29 به بهره برداری رسیده است و پیش بینی کرده است که طرح احداث بهاربند گاو شیری در تاریخ 95/06/31 به بهره برداری برسد.

4- صورت سود و زیان:

توضیحاتی درخصوص صورت سود و زیان:

1.فروش خالص: شرکت برای سال مالی منتهی به 95/12/29 مبلغ 490.893 میلیون ریال درآمد پیش بینی کرده که نسبت به سال گذشته افزایش 7.6 درصدی را نشان می دهد. شرکت در پنج ماهه نخست سال موفق به پوشش  41 درصدی درآمدهای خود شده است. بیشترین افزایش مبلغ فروش مربوط به فروش محصول شیر است.

لازم به ذکر است که شرکت برای سال مالی جاری مقدار فروش شیر را نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایشی و  نرخ فروش هر واحد را نیز 4.3 برآرود نموده است.در حالیکه در پنج ماهه نخست سال جاری نرخ فروش شیر نسبت به سال گذشته کاهش 4 درصدی را نشان می دهد. علت این کاهش نرخ فروش، کاهش نرخ خرید شیر توسط شرکتهای صنایع لبنی طرف شرکت بوده است.

مشتریان اصلی شرکت در نمودار زیر نشان داده شده است.

2.بهای تمام شده کالای فروش رفته: شرکت برای سال مالی 1395 مبلغ 396.073 میلیون ریال بهای تمام شده برآورد کرده است که نسبت به سال گذشته افزایش 11 درصدی را نشان می دهد. همچنین شرکت در سه ماهه نخست سال 25 درصد از بهای تمام شده خود را محقق کرده است.

در نمودار زیر بهای تمام شده کالای فروش رفته به ازای هر واحد تولید در چند سال اخیر نشان داده شده است.

از 93/12/29 بهای تمام شده به ازای هر واحد تولید تقریبا ثابت بوده است.

همچنین روند حاشیه سود ناخالص شرکت به صورت ذیل است.

 

 

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می شود حاشیه سود ناخالص شرکت در سه سال اخیر بین 19 تا 22 درصد بوده است.

3.سود خالص: شرکت برای سال 1395 مبلغ 92.339 میلیون ریال سود خالص برآورد کرده است که با توجه به افزایش مبلغ و مقدار فروش برآوردی نسبت به سال گذشته، سود خالص شرکت 48 درصد افزایش را نشان می دهد. از این مقدار سود خالص مبلغ 42.062 میلیون ریال آن مربوط به سایر درآمدها (هزینه ها)ی متفرقه می باشد. مبلغ 39.862 میلیون ریال از سایر درآمدها (هزینه ها)ی متفرقه مربوط به فروش زمین گلشهر به متراژ 113.614 مترمربع و یک حلقه چاه بوده است.

پیش بینی کارشناسانه و سناریوی تحلیلی:

با توجه به موارد فوق درصورتی که شرکت بتواند میزان فروش برآوردی خود را با نرخ هر واحد محصول فروش رفته در سه ماهه نخست به فروش برساند و بهای تمام شده هر واحد فروش برابر بهای تمام شده هر واحد فروش در سه ماهه نخست باشد می تواند418 ریال به ازای هر سهم محقق سازد.

با توجه به مصوبه دولت در سال گذشته که در آن سازمان حمایت مکلف به اجرایی شدن خرید شیرخام به نرخ 1440 تومان از کارخانجات لبنی شده بود درصورتی که شرکت بتواند در 7 ماهه سال جاری هر کیلوگرم شیر تولیدی خود را به طور میانگین نرخ 1400 تومان به فروش برساند (درحال حاضر این مهم صورت نگرفته است و شرکت دامداری نمونه اصفهان شیر خام را در سه ماهه نخست سال با نرخ 1212 تومان بفروش رسانده است) سود شرکت قابلیت افزایش تا 69 تومان را به ازای هر سهم دارا است.

برآورد سهمیه هر کد معاملاتی آنلاین : 500 سهم
میزان نقدینگی لازم هر کد معاملاتی آنلاین: حداکثر 150 هزار تومان

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ