کد خبر: ۳۳۷۸۷
۰:۰ - ۱۳۹۵/۷/۳

راهکار یک کارگزار بورس برای جذب بهتر و بیشتر نقدینگی به بازارسرمایه

راهکار یک کارگزار بورس برای جذب بهتر و بیشتر نقدینگی به بازارسرمایه

یک کارگزار بورس راهکار جذب بهتر و بیشتر نقدینگی به بازارسرمایه را استفاده از تجربه جهانی ابزارهای نوین و بومی اوراق بدهی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده درباره  راهکار جذب منابع به بازار سرمایه به ایسنا گفت‌: درست است که وضعیت بازار سرمایه ایران از نظر تنوع ابزارهای مالی چندان مطلوب و رضایت بخش نیست، اما جذب منابع و روند تغییرات نشان داده با ابزارهای موجود، راحت می‌توان منابع جذب کرد. از جمله این ابزارها اوراق بدهی است که رشد خوبی داشته و نشان داده می‌تواند منابع خوبی را جذب کند.

وی ادامه داد: به متولیان و مسئولان بازار سرمایه پیشنهاد می‌کنم از ابزارهایی که در سطح جهانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تجربه خوبی در استفاده از آن‌ها وجود دارد استفاده کنند. اگر آن ابزارها موانع شرعی و فقهی دارد به نوعی سعی کنند با رفع این موانع آن‌ها را بومی سازی کرده و پس از تایید شورای فقهی بورس، از آن ها بهره ببرند.

این کارگزار با اشاره به لزوم استفاده از ابزارهای متنوع در بازارسرمایه،گفت: اگر بتوانیم استفاده از ابزارهای نوین در جهان را دربازار سرمایه ایران نهادینه کنیم به نقطه عطفی خواهیم رسید. این حجم از سهامی که در بورس و فرابورس ایران داد و ستد می‌شود در دیگر بورس های دنیا معامله نمی ‌شود. شاید ما در معاملات سهام در دنیا رتبه اول را داشته باشیم چرا که عمده معاملات در بورس های خارجی روی ابزار مشتقه صورت می‌پذیرد.

آقا بزرگی درباره اینکه آیا احتمال دارد تا پایان دولت یازدهم بازار سرمایه ایران تغییرات محسوسی کند و مسئولان مربوطه درباره حجم مبنا و دامنه نوسان تجدید نظری کنند، گفت:فکر می‌کنم هیچ تغییر محسوسی در رویه گذشته نخواهیم داشت. البته شخصا اعتقاد دارم حجم مبنا برای مدیریت کردن افزایش یا کاهش حجم و ارزش معاملات نمی‌تواند ابزار خوبی باشد چون با این که حجم مبنا در فرابورس وجود ندارد، ولی در نهایت می‌بینیم حرکت بورس و فرابورس هر دو به یک سمت و سو است.

وی در مورد تاثیر معاملات بلوکی در شاخص کل نقدی و قیمتی بورس اظهار کرد: هرچند می‌دانیم معاملات بلوکی ممکن است روند بازار را تغییر دهد، اما نمی‌توانیم بگوییم این معاملات خارج از قاعده و عرف هستند. حتی نمی‌توانیم به اثبات برسانیم که این داد و ستدها حتما در راستای خنثی کردن وضعیت خاص بازار انجام شده است. ولی در هرحال تاثیرات آن‌ را در بازار سرمایه می‌بینیم. علی‌رغم اینکه این معاملات هیچ منافاتی با قانون ندارد اما اثرات به صورت محسوس بر شاخص و حجم معاملات دیده می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ