کد خبر: ۳۳۸۴۰
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۷/۳

توقف صادرات سنگ آهن ایران از سال ۹۶/ دو برنامه شرکت بورسی گل گهر
یک مسئول در اتحادیه سنگ آهن خبر داد:

توقف صادرات سنگ آهن ایران از سال ۹۶/ دو برنامه شرکت بورسی گل گهر

یک مسئول در اتحادیه سنگ آهن با اعلام توقف صادرات سنگ آهن ازسال۹۶، از برنامه شرکت گل گهر برای افتتاح کارخانه 5 میلیون تنی و لغو تعرفه صادراتی 30 درصدی برای صادرات یک تا 2 میلیون تنی گندله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایندین اکسپرس، کیوان جعفری تهرانی رئیس امور بین الملل اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن ایران در حاشیه کنفرانس صنعتی دالیان چین گفت: درحالی قیمت جهانی سنگ آهن کاهش یافته که ایران در حال برنامه ریزی برای توقف صادرات سنگ آهن خام از سال 96 و فروش سنگ آهن فرآوری شده به منظور به حداکثر رساندن سود است.

وی ادامه داد: دلیل این تصمیم روشن است. ایران ترجیح می دهد محصولات با ارزش افزوده که دارای قیمت های بالاتری هستند تولید کند. انتظار می رود شرکت گل گهر کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی را طی سه ماهه پایانی سال 2016 افتتاح کند. این درحالی است که گل گهر در حال مذاکره با دولت برای لغو تعرفه صادراتی 30 درصدی گندله است تا بتواند تا پایان سال آینده یک تا 2 میلیون گندله صادر کند.

تهرانی گفت: چین مایل به خرید است و در جریان سفر به دالیان، درخواست های بسیار زیادی دریافت کرده ام. ایران قبلا سالانه 7 تا 8 میلیون تن گندله تولید می کرد و کل تقاضای داخلی برای گندله به 28 تا 29 میلیون تن می رسید. اما اکنون با کاهش تقاضای داخلی برای فولاد، تولید داخلی گندله می تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد و ایران را به صادر کننده گندوله سنگ آهن تبدیل کند.

به گفته وی تعداد معادن سنگ آهن ایران از 200 مورد سال 2013 به 20 مورد کاهش یافته و هنوز هیچ اتفاقی در مورد طرح شرکت هندی "کی آی او سی ال" برای احداث کارخانه گندله سازی در ایران نیفتاده است.

براساس این گزارش، ایران درحالی حاضر ششمین تامین کننده بزرگ سنگ آهن چین به شمار می رود که قیمت سنگ آهن در بازار جهانی به دلیل مازاد عرضه از 200 دلار در هر تن سال 2011 به کمتر از 60 دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۷/۳
0
0
پاسخ
فروش سنگ آهن فرآوری شده به منظور به حداکثر رساندن سود است.

تبدیل به ورق سرد کنید و بدنیا صادر کنید تا کلی چینی بیکار شن

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ