کد خبر: ۳۴۰۰۳
۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۷/۸

بورس غرب آفریقا با راه‌اندازی شاخص اسلامی پوست اندازی می کند

بورس غرب آفریقا با راه‌اندازی شاخص اسلامی پوست اندازی می کند

بورس غرب آفریقا با راه‌اندازی شاخص اسلامی و حذف شرکتهای فعال در قمار، آبجوسازی ، درآمد بهره‌ای بیش از 5 درصد و بدهی 33 درصدی پوست اندازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بورس منطقه‌ای غرب آفریقا با حضور 8 کشور و از سال 1998 در ساحل عاج راه‌اندازی شده که در حال پوست اندازی و ارزیابی 39 شرکت حاضر در آن است.

به این ترتیب با توجه به لزوم و اهمیت همگرایی‌های 24 بازار سرمایه در آفریقا و توسعه تأمین مالی اسلامی و راه‌اندازی شاخص منطبق با شریعت ، بورس غرب آفریقا با همکاری شرکت اسلامی اقدام به توسعه بخش خصوصی (ICD) و بانک توسعه اسلامی (IDB) کرده و قرار وضعیت ۳۹ شرکت این بورس از لحاظ انطباق فعالیت‌ها با شریعت، ارزیابی شوند.

از این‌رو شرکت‌هایی که به فعالیت‌های ممنوع از قبیل قمار، آبجوسازی، تولید محصولات با گوشت خوک، کارخانجات تولید سلاح و دخانیات مشغولند و یا درآمد بهره‌ای بیش از 5 درصد و نسبت بدهی بالای 33 درصدی دارند، به طور خودکار حذف می‌شوند.

در مجموع هر دو شاخص سرمایه اسلامی و صکوک می‌تواند ابزاری برای جذب سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای اسلامی، افزایش نقدینگی و همچنین تسهیل مشارکت مردم کشورهای آفریقایی در فعالیت‌هایی شود که به دلیل ملاحظات دینی خود از خدمات بانک‌ها و موسسات مالی متعارف استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ