کد خبر: ۳۴۲۰۳
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۷/۱۳

پاسخ فرابورس درباره علت مشکل در عرضه اولیه

پاسخ فرابورس درباره علت مشکل در عرضه اولیه "بکهنوج"برای آنلاینی ها

متولیان فرابورس علت بروز مشکل در عرضه اولیه سهام ماهتاب کهنوج برای معامله گران آنلاین را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مانی حنانی معاون نرم افزار و پشتیبانی سامانه معاملات شرکت مدیریت فناوری بورس به فارس گفت: به دلیل ملاحظاتی که برای عرضه اولیه این سهم دیده شده، سهام شرکت آسان پرداخت پرشین فردا در بورس تهران عرضه و کشف قیمت نخواهد شد.

وی عنوان کرد: به دلایل چند ملاحظه، نسبت به عرضه اولیه سهام آپ در روز آینده مطمئن نیستم.

وی در پاسخ به اینکه آیا عدم عرضه اولیه سهام آپ ناشی از بروز مشکلات فنی در سامانه معاملات شرکت مدیرتی فناوری است،گفت: این سوالی است که از من نباید بپرسید.

بنا به این گزارش طی روز گذشته همزمان با تخصیص عرضه اولیه سهام شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج به معامله گران برخط (آنلاین) متاسفانه برای چندمین بار سامانه معاملات کارگزاران در شرکت مدیریت فناوری بورس از جمله شرکت های وابسته به سازمان بورس اوراق بهادار قفل شد و نتوانست در موعد مقرر به سهامداران خدمات ارایه دهد.

در این ارتباط دلیل این موضوع را از متولیان فرابورس جویا شده که تنها یک پاسخ را در پی داشت: سفارش های خرید راس ساعت 12 و 40 دقیقه در سامانه معاملات آنلاین دریافت شد، اما چون فشار کاربران بر روی سامانه معاملات و هسته مرکزی افزایش یافته برای هماهنگ کردن سفارش ها از دسترس خارج شده است.

فرابورس اعلام کرده این موضوع در حوالی ساعت 17 دیروز با تخصیص سهام به کاربران آنلاین خاتمه یافته است.

سامانه معاملات شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از حدود سه سال گذشته گاهی با حفره ها و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مواجه بوده است که مشکلاتی برای سهامداران در پی داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» آرش | ساعت ۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۷/۱۴
1
0
پاسخ
متاسفم که هنوز ما بورسون ایرادات نرم افزاری داره.ادم فکر میکنه سال 2000 هست.شخصیت اقتصاد ما با این مشکلات خدشه دار میشه
» آستیا | ساعت ۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۷/۱۴
1
0
پاسخ
خلاصه هیچکس مسئول این نواقص نیست، هر چه فریاد دارید بر سر این هسته معاملاتی بزنید که بصورت خودمختار هنگ میکند! یعنی وقتی سرمایه گذار خارجی این وضع و این مسئولیت پذیری مسئولین و این هسته معاملاتی خودکامه که خودش همیشه مقصر شناخته میشود را میبینند با چه اشتیاقی برای سرمایه گذاری در این جنگل که اسمش را بورس گذاشتیم میشتابند!
» سعید دهقان | ساعت ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۷/۱۴
0
0
پاسخ
جالبه که دقیقا ساعت 12:38چنین اتفاقی رخ داد. من مجبور شدم از طریق خود سایت کارگزاری خرید کنم که متاسفانه زمان کم آوردم. باید دید چرا سامانه رایان همراه در این ساعت (قبل از شروع معاملات) باید قفل کنه؟!!! من که شک دارم به اظهارات و عملکرد آقایان
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ