کد خبر: ۳۴۲۶۳
۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۷/۱۷

وضعیت ۴ گروه و چند شرکت در هفته ای با سه روز کاری
یک کارگزاری با توجه به چند عامل پیش بینی کرد:

وضعیت ۴ گروه و چند شرکت در هفته ای با سه روز کاری

کارگزاری آبان با توجه به چند عامل درون سازمانی، تعطیلی دو روزه هفته جاری و افزایش قیمت نفت، وضعیت گروه های خودرویی، پالایشگاهی، فلزی و معدنی و چند شرکت تازه وارد را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند معاملات بازارسهام با روشن شدن موتور خودرو سازان با تغییراتی روبرو شده و هفته جاری هم تعطیلی دو روزه تاسوعا و عاشورا در پیش رو است .

در این میان کارگزاری آبان پیش بینی کرد با توجه به عرضه های پرحجم شرکت های حقوقی، نحوه داد و ستد گروه های پیشرو بازار، احتمال کم عرضه اولیه نماد آپ و همچنین با در نظر گرفتن تعطیلات و عملا نیمه تعطیل بودن هفته ، انتظار می رود در سه روز کاری پیش رو، بازاری کم حجم و کم نوسان اما متعادل و مثبت را نظاره گر باشیم.

احتمالا نمادهای گروه خودرویی به لیدری نمادهای "خودرو، خساپا و خزامیا" مورد توجه بیشتر معامله گران قرار خواهند گرفت و در کنار نمادهایی همانند "خچرخش و خلنت"، داد و ستدهای مثبتی را تجربه خواهند کرد.

نمادهای تازه وارد "بکهنوج و غگلستا" به دلیل عرضه مکرر صف خرید طی چهارشنبه گذشته، احتمالا چند روزی با تعادل قیمتی و جابجایی سهامداران مواجه باشند اما با توجه به ارزندگی هر دو سهم مذکور و همچنین با در نظر گرفتن صف خرید نماد "کرمان" (سهامدار عمده بکهنوج) ، با آهنگی آهسته و دیدی میان مدت، رشد قیمتی مجدد را تجربه کنند.

ولی نماد "زگلدشت" به دلیل رشد بالای سهم و فروش های سهامدار عمده، احتمالا همچنان از فشار فروش بالایی برخوردار باشد و افت قیمتی را تجربه خواهد کرد.پ

با رشد قیمت جهانی نفت به دلیل کاهش ذخایر استراتژیک نفت امریکا و قرار گرفتن آن در قیمت های بیش از 50 دلار در هر بشکه، انتظار می رود گروه پالایشگاهی در کنار گروه های فلزی و معدنی (به دلیل کاهش شاخص دلار و انتشار اخبار نامناسب وضیعت اشتغال آمریکا) پرتقاضا مورد دادوستد قرار گیرند.

در این بین نمادهای "شراز، شبریز، فنوال، فزرین، کیمیا، فولای، فلوله، فخاس و فروس" به دلیل شناوری پایین تر، مورد توجه بیشتر نوسان گیرها خواهند بود.

در گروه محصولات کاغذی، "چکاپا" به دلیل شایعه تعدیل مثبت و "چکاوه" به دلیل خبر افزایش سرمایه همچنان پرتقاضا خواهند بود. "چکاوه" پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه 150درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران به منظور اصلاح ساختار مالی و تأمین مالی جهت جایگزینی و بهسازی دستگاه خمیرسازی را منتشر کرده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ