کد خبر: ۳۴۳۱۱
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۷/۱۸

دلایل اقبال امروز بازار به دوقلوی سنگ آهنی و شرکت های فلزی

دلایل اقبال امروز بازار به دوقلوی سنگ آهنی و شرکت های فلزی

در روزی که شرکتهای خودرویی و پالایشگاهی حرفی برای گفتن ندارند،گروه معدنی مخصوصا" دو قلوی سنگ آهنی درکنار شرکتهای فلزی، توجه فعالان را جلب کرده و موجب رشد شاخص بورس شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درجریان معاملات امروز بازار سهام که شرکت های خودرویی و پالایشگاهی با کاهش تاب و تب همراه شده اند، گروه معدنی مخصوصا" دو قلوی سنگ آهنی در کنار شرکت های فلزی ، توجه فعالان را جلب کرده اند و در رشد 242 واحدی شاخص در یک ساعت و 30 دقیقه اول نقش مهمی داشته اند.

این جریان که قابل پیش بینی نبود، ناشی از افزایش حدود 24 درصدی سود چادرملو، اعلام رشد 21 و 10 درصدی تولید کنسانتره آهن و سنگ آهن توسط شرکت هایی چادرملو و گل گهر در نیمه اول سال جاری 95، بهبود قیمت ها در بازارهای جهانی و قیمت مناسب سهام این گروه بود که موجب شد  بهانه های لازم برای تغییر هر چند کوتاه مدت جلوداران بازار به دست آید.

براساس این گزارش،  شرکت 2.8 هزار میلیارد تومانی چادرملو که سود هرسهم سال مالی اسفند را در عملکرد سه ماهه 175 ریال اعلام کرده بود از افزایش 42 ریالی سود خبر داده که ناشی از تغییر در نرخ فروش محصولات بوده و طی آن سود هر سهم آن به 217 ریال رسیده است.

از سوی دیگر بهبود نسبی قیمت های جهانی فلزات و پیش بینی موسسه وود مکنزی از افزایش تقاضای تا 4 درصدی برای مس در ایران ، موجب شد تا سهام شرکت های ملی مس، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و... با رشد مناسب قیمت سهام داد و ستد شوند.

اقبال بازار به شرکت های فوق که معلوم نیست تا چه زمانی پایدار خواهد ماند، باعث شده شرکت های گل گهر، چادرملو، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان،توسعه معادن روی و سیمان فارس با اثر 53 تا 11 واحدی ، زمینه ساز رشد امروز شاخص شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ