کد خبر: ۳۴۳۲۵
۱۵:۰ - ۱۳۹۵/۷/۱۸

بورس انرژی میزبان عرضه ۲۰ هزار تن گازوییل/ صف نشینی سه کشور

بورس انرژی میزبان عرضه ۲۰ هزار تن گازوییل/ صف نشینی سه کشور

از هفته آخر مهر ماه ۹۵ عرضه نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران باتنوع در مقاصد فروش، افزایش حجم و اصلاح شیوه قیمت گذاری مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مدیر عامل بورس انرژی به فارس گفت: عرضه‌های نفت‌گاز به مقاصد مختلف شامل افغانستان،پاکستان و عراق از هفته آینده در حالی انجام خواهد شد که عرضه نفت‌گاز افغانستان از مبادی ساری و مشهد هریک به حجم 5 هزار تن، عرضه نفت گاز پاکستان از انبار نفت چابهار به حجم 5000 تن و عرضه نفت‌گاز عراق از انبار نفت تبریز به حجم 10 هزار تن خواهد بود.

علی حسینی با اشاره به اصلاح فرمول قیمت‌گذاری عرضه محصولات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: این فرمول قیمت‌گذاری دستخوش تغییراتی شده به نحوی که برای عرضه‌های هفته آینده، 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس بعلاوه دیسکانت یا پریمیوم لحاظ شده از طرف شرکت ملی پخش در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه عرضه‌های گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از سال 1393 در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران انجام می‌شود، عنوان کرد: امید است با توجه به این تجربه موفق همچنان با تلاش کارگزاران بورس انرژی ایران بازار صادرات سایر فرآورده‌های نفتی از جمله نفت گاز نیز بیش از پیش رونق یابد.

بنا بر این گزارش، گفته می شود در روز یکشنبه هفته آینده محموله 10 هزار تنی نفتگاز (گازوییل) به مقصد کردستان کشور عراق از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روانه رینگ بین الملل بورس انرژی می شود.

بر اساس نامه محمد رضا مظلومی، سرپرست صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران فرمول قیمت گذاری این فرآورده برای صادرات تغییر کرده به طوری که باید قیمت پایه بر اساس 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس منهای 10 دلار محاسبه شود.

مقدار این محموله 10 هزار تن از محل انبار نفت تبریز شرکت ملی پخش و نوع فرآورده نفت گاز 7000 ppm به مقصد اقلیم کردستان می باشد. نحوه محاسبه قیمت پایه فوب خلیج فارس جهت واریز پیش پرداخت بر مبنای میانگین آخرین پنج نرخ اعلامی نشریه PLATTS می باشد.

قیمت پایه فوب خلیج فارس برای واریز پیش پرداخت 440 دلار به ازاء هر تن متریک عنوان شده و مهلت برداشت محموله حداکثر 50 روز کاری برای 5000 تن از تاریخ انعقاد قرارداد می باشد.

این در حالی است که در متن این نامه به اشتباه درخواست فروش این فرآورده به مقصد کشور پاکستان قید شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ