کد خبر: ۳۴۳۳۴
۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۷/۱۹

نتایج مجمع دوم بانک سینا همراه با اعلام چند خبر مثبت
عصر دیروز برگزار شد:

نتایج مجمع دوم بانک سینا همراه با اعلام چند خبر مثبت

مجمع سالانه بانک سینا با مجوز بانک مرکزی و مصوباتی برگزار شد و طی آن مدیران از برنامه های مثبتی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،درحالی بانک سینا 30 مرداد مجمع سالانه ای را بدون مجوز بانک مرکزی برگزار کرده بود که در پی صدور مجوز بانک مرکزی در روز شنبه ، این بانک 1000 میلیارد تومانی عصر دیروز برای بار دوم اقدام به تشکیل مجمع کرد که با همان تقسیم سود 175 ریالی هر سهم همراه بود و قرار شد سود مصوب، طی امروز و هفته بعد توزیع شود.

در این مجمع که حضور حدود 81 درصدی سهامداران تشکیل شد، رحمت الله صادقیان معاون هماهنگی و امور مجامع بنیاد مستضعفان و نماینده 63 درصد از سهام به هماهنگی بین سهامداران و نهاد ناظر برای پرداخت سود سهام اشاره کرد و گفت: بند جدیدی که در گزارش دوم بانک سینا گذاشته شد مربوط به ریسک بانک اعم ازریسک اعتباری،نقدینگی،تورم و ...است.

وی با بیان اینکه کمیته ریسک از کمیته حسابرسی جدا است گفت: این کمیته بطور مرتب و ادواری ریسک ها را محاسبه و در اختیار حسابرس و سهامداران قرار میدهد.

صادقیان خبر خوشی هم در این مجمع اعلام کرد که مربوط به برگزاری مزایده پروژه تابناک تا 20 روز آینده (با سهم 50 درصدی بانک سینا) و تخصیص سود مناسب بود و همچنین برنامه فروش چند دارایی مانند جام جم مراغه  و سهند مراغه بود.

براساس این گزارش، تصویب 43.4 میلیارد تومان بابت مابه تفاوت ارز توسط بانک مرکزی، تغییر تعداد اعضای هیئت مدیره از 5 به 7 نفر، در نظر گرفتن نرخ جرایم دیرکرد 6 درصد،تصمیم گیری درباره وصول طلب حدود 500 میلیارد تومانی ( عمدتا" مربوط به پروژه آزادراه تهران -شمال و فولاد کاوه جنوب کیش و بنیاد)، ایجاد شعبه بانک در شهر مونیخ آلمان از دیگر  نتایج مجمع "وسینا" بود.

همچنین محمدرضا پیشرو مدیر عامل بانک سینا در پاسخ به سئوال بورس پرس مبنی بر وجود یا عدم وجود برنامه افزایش سرمایه ، از تصمیم به افزایش سرمایه 1000 میلیارد تومانی در سال 96 خبر داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ