کد خبر: ۳۴۳۵۲
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۷/۱۹

تحلیل یک کارگزاری از تولید و فروش ۶ ماهه ایران خودرو و مبلغ فروش

تحلیل یک کارگزاری از تولید و فروش ۶ ماهه ایران خودرو و مبلغ فروش

کارگزاری بانک توسعه صادرات، تحلیلی از وضعیت تولید و فروش ۶ ماهه ایران خودرو و مبلغ فروش ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  در حالی با ورود مدیران پژو فرانسه به ایران و اعلام آخرین برنامه ها، سهام شرکت های خودرویی طی هفته های اخیر با روند صعودی همراه شده محمد خبری زاد از کارگزاری بانک توسعه صادرات، تحلیلی از وضعیت تولید و فروش 6 ماهه ایران خودرو ارایه کرد.

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، شرکت توانسته در 6 ماهه ابتدایی سال مالی خود، 56 درصد از بودجه خود از لحاظ مقدار تولید را پوشش دهد.

وضعیت پوشش تولید شرکت در گروهای پژو، سمند، تندر، گروه_وانت و رانا بیش از 50 درصد بودجه را پوشش داده و تنها در تولید دانگ فنگ موفق عمل نکرده است. اما وضعیت تولید شرکت نسبت به 6 ماهه نخست سال مالی 94، رشد بیش از 30 هزار دستگاهی در تولید را داشته است.

پیش بینی می شود با توجه به آمار تولید 6 ماهه، شرکت توانسته باشد از لحاظ مبلغی به فروش بین 8500 تا 9500 میلیارد تومانی در 6 ماهه رسیده باشد که با فرض حاشیه سود ناخالص  15 درصدی، سود ناخالص شرکت در 6 ماهه در محدوده 1350 تا 1450 میلیارد تومان خواهد بود.

اما پیش بینی سود خالص در 6 ماهه ابتدایی شرکت بسیار مشکل است و به هزینه های عمومی و اداری و همچنین هزینه مالی بستگی دارد.  اما اگر بخواهیم پیش بینی داشته باشیم، در صورتیکه هزینه های مالی و عمومی و اداری به ازای هر واحد فروش خودرو در 3 ماهه دوم سال 95، همانند 3ماهه نخست سال باشد، شرکت به ازای هر سهمی بین 20 تا 50 ریال خواهد ساخت.

در صورتی که روند هزینه عمومی و اداری و هزینه مالی کمی منطقی تر شود، محقق سازی سود خالص به ازای هر سهم در 6 ماهه ابتدایی تا محدوده 80 ریال هم دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام

.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ