کد خبر: ۳۴۴۶۶
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۷/۲۶

برنامه های حال و آینده
توسط مدیرعامل شرکت اعلام شد:

برنامه های حال و آینده "وصندوق" در شانزدهمین سالروز حضور در بورس

مدیرعامل سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در شانزدهمین سالگرد عرضه سهام شرکت ، برنامه های حال و آینده این هلدینگ 2.7 هزار میلیارد تومانی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا برادران در مراسم شانزدهمین حضور سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در بورس گفت: این شرکت در حالی از سال 67 تاسیس و 28 ساله شده که سال 79 با نماد «وصندوق» وارد بورس شده است. صندوق بازنشستگی کشوری با مالکیت 86درصدی ، سهامدار عمده "وصندوق" و یکی از بزرگترین شرکت های بورس تهران است.

وی افزود: هم‌اکنون یک میلیون شاغل و بیش از یک میلیون و 400 بازنشسته کشوری در زیرمجموعه این صندوق حضور دارند که در سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و مدیریت وجوه فعالیت‌های مولد و پربازده‌ای دارند. سودرسانی و تامین منافع ذینفعان هدف اصلی این شرکت بوده و از نخبگان و محققین دعوت می شود به موارد مربوط به صندوق ورود کرده و فعالیت آنرا رصد کنند.

مدیرعامل این شرکت 2.7 هزار میلیارد تومانی افزود: هرچند بحران‌هایی که صندوق‌ها با آن مواجه هستند مسئولیت خطیری را بر دوش مدیران گذاشته و وظایف مدیرا را در برهه ای خاص قرار داده اما امیدواریم وجوه ذینفعان به گونه‌ای اداره شود تا نتایج مثبت و موثری داشته باشد.

برداران گفت: نرخ پشتیبانی در صندوق بازنشستگی باید یک به 7، یک به 6 و یا یک به 5 باشد اما این نرخ در کشور حدودا یک به یک است. البته ما خود را مجهز می کنیم و جای نگرانی وجود ندارد.

برنامه های حال و آینده "وصندوق"

وی به ترسیم اهداف جدید شرکت هلدینگ صندوق بازنشستگی از سال گذشته اشاره کرد و افزود: در همین رستا برای اخذ مجوز و اساسنامه جدید، مکاتباتی صورت گرفت که به تصویب رسید و اینک لوگو شرکت در مالکیت صنعتی قرار دارد. این درحالی است که با اجرای برجام و امکان استفاده از فرصت های بین المللی، اقتصاد کشور وارد فضای جدیدی شده است.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش از برنامه های این هلدینگ است و با حمایت بورس در صددیم تا فعالیت‌های بین‌المللی خود را گسترش دهیم. همچنین تصمیم داریم تا با توافق‌نامه بین بورس با کشورهای مختلف بتوانیم حوزه انرژی را از مرزهای کشور خارج کنیم. در پتروشیمی مسجد سلیمان که 51 درصد از پرتفوی ما را شامل می‌شود ، در فازهای بعدی به سمت پتروپالایش و استحصال بیشتر از زنجیره گازهای کشور حرکت خواهیم کرد.

برادران افزود: تنوع در ابزارهای مالی و بدهی و موازنه بین صندوق‌ها و همچنین تامین مالی از اوراق از اولویت‌های ما است تا بتوانیم اعتماد و اطمینان را به بازار بازگردانده و درجه نقد شوندگی و شفافیت در صندوق ها را افزایش دهیم. این مجموعه هم‌اکنون 7500 سهامدار مختلف دارد و در بازار پتروشیمی دارای نقش 5 درصدی است.

به گفته وی در صورت اخذ مجوزها شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی صندوق با نام مخفف "صبا" ثبت می شود.

رویای بزرگترین هلدینگ انرژی ایران و عرضه سهام ملی نفتکش

مدیرعامل هلدینگ صندوق بازنشستگی تولید ثروت بین نسلی و تأمین آتیه بازنستگان را از دغدغه های اصلی شرکت بیان کرد و ادامه داد: "وصندوق" در آینده به بزرگترین هلدینگ انرژی متشکل از شرکت های نفتی، گازی، پتروشیمی و نیروگاهی تبدیل خواهد شد. این شرکت درحال حاضر 55 درصد از ثروت صندوق بازنشستگی کشور را در پرتفوی خود دارد.

برادران به ورود شرکت پتروشی جم به بازار سرمایه در سال گذشته و تصمیم شرکت برای ورود پروپیلن جم در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: قرار است نیمی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفتکش نیز وارد هلدینگ شود تا امکان واگذاری بخشی از سهام آن فراهم شود. این شرکت بیشترین درآمد ارزی معادل بیش از یک میلیارد در سال را برای هلدینگ به همراه خواهد داشت و تحلیل گران ارزش سهام این شرکت را بیش از 5 میلیارد دلار برآورد می کنند.

مدیرعامل "وصندوق" درخصوص به روز رسانی تجهیزات نیروگاه‌ها و افزایش توان تولیدی آنها گفت: نیروگاه تبریز یک نیروگاه بخاری- گازی بسیار قدیمی است که زمانی که آن را از وزارت نیرو تحویل گرفتیم، مذاکرتی با شرکت‌های بین‌المللی ژاپنی برای افزایش بازدهی آنها و طرح‌های فنی – اقتصادی انجام دادیم.

برداران در مورد پروژه نیروگاه اندیمشک نیز گفت: این پروژه که فروش تضمینی آن با وزارت نیرو انجام شده و مذاکرات با کشورهای مختلف برای سیکل ترکیبی صورت گرفته است. همچنین در مورد بندرعباس و صبا فولاد خلیج فارس که 1.6 میلیون تنی خواهد بود که به مدت 7 سال این پروژه متوقف شده بود و خوشبختانه از سال قبل با ورود برنامه های "وصندوق" با پیشرفت 25درصدی همراه و امیدواریم تا پایان سال افتتاح شود.

منافع بزرگ بودن "وصندوق" ملموس می شود

وی با بیان اینکه از زمان ورود به "وصندوق" هیچ پروژه غیرفعالی انجام نداده، گفت: با اجرایی شدن برجام و امکان استفاده از فرصت های بین المللی، اقتصاد کشور وارد فضای جدیدی شده است. همچنین با توجه به اینکه از آغاز امسال شاهد تک رقمی شدن تورم در کنار تحرک کسب و کار و تولید بودیم، سال آینده نیز با حفظ ثبات اقتصادی و تثبیت کاهش تورم و کمک به سرعت بخشیدن پیشرفت روند رشد تولید ملی و افزایش نرخ اقتصادی، اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه محقق می شود.

مدیرعامل سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی ادامه داد: در سال های آینده صندوق بازنشستگی کشوری از بازیگران اصلی بازار سرمایه و بازار اولیه خواهد بود و منافع آن نیز باید در نهایت بازنشستگان به طور ملموس آن را احساس کنند.

برداران با اشاره به استفاده از فرصت ها در اقتصاد جهانی در حوزه های بازار، فن آوری و سرمایه، گفت: در توسعه صادرات و سرمایه گذاری مشترک در پروژه های مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت های بین المللی برای تأمین امنیت مالی پروژه های دارای توجیه اقتصادی از طریق منابع خارجی از محورهای اصلی این هلدینگ است.

وی گفت: برخی کشورها تمایل زیادی برای پتروشیمی ما دارند و سعی می کنیم این درخواست ها را در زنجیره نهایی لحاظ کنیم. بر همین اساس قصد داریم با توافق نامه های بورسی با کشورهای دیگر از جمله بورس استانبول و برای عرضه 15 درصد سهام پتروشیمی جم به عنوان چهارمین واحد برتر الفین جهان انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ