کد خبر: ۳۴۴۹۱
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۷/۲۷

واکنش قاضی آمریکایی به درخواست ضراب: اتهام پولشویی و نقض تحریم ها

واکنش قاضی آمریکایی به درخواست ضراب: اتهام پولشویی و نقض تحریم ها

یک قاضی آمریکایی درخواست رضا ضراب را که خواستار مختومه شدن پرونده شده بود رد کرد و گفت: این تاجر طلا باید به اتهام پولشویی و نقض تحریم های آمریکا علیه ایران محاکمه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، یک قاضی آمریکایی ضمن رد درخواست رضا ضراب برای مختومه شدن پرونده اعلام کرد این تاجر طلا باید به اتهام پولشویی و نقض تحریم های آمریکا علیه ایران محاکمه شود.

وی که گفته می شود صاحب شبکه ای چند میلیارد دلاری از شرکت های مختلف در ترکیه و امارات است، استدلال کرده بود مقامات قضایی امریکا با توسعه خطرناک محدوده قوانین آمریکا، علیه وی پرونده سازی کرده اند.

به گفته ضراب که اولین تبعه خارجی است و به نقض مقررات تحریمی دولت آمریکا علیه ایران متهم می شود، معاملات انجام شده به عنوان یک شهروند ترکیه کاملا قانونی بوده اما این ادعا توسط مقامات تعقیب پرونده وی رد شده است.

ریچارد برمان قاضی آمریکایی در منهتن نیویورک گفت: بدون وجود ضراب و شبکه صرافی ها و شرکت های صوری وی که به صورت پنهانی اقدام به نقل و انتقالات مالی دور زننده تحریم می کرد، همدستان ایرانی ضراب نمی توانستند به سیستم مالی آمریکا دسترسی پیدا کنند.ممانعت از اقداماتی نظیر اقدامات ضراب هدف اصلی وضع مقررات تحریمی دولت آمریکا بوده است.

این تاجر که می گوید هیچ تخلفی مرتکب نشده، متهم به استفاده از شبکه ای از شرکت ها برای وادار کردن بانک های امریکایی جهت پول شویی در معاملات ناقض تحریم های ایران است. وی از زمانی که در ماه مارس در فلوریدا بازداشت شد، در نیویورک زندانی است.

برمان گفت: قانون تحریم های آمریکا می تواند علیه افراد مورد استفاده قرار گیرد و این تنها مختص بانک ها نیست و قوه قضائیه آمریکا از این اختیار برخوردار است که به این گونه پرونده ها رسیدگی کند. زیرا باید از خود در برابر حمایت ایران از تروریزم دفاع کند.

دولت آمریکا در سال های گذشته بانک های بزرگی نظیر اچ اس بی سی انگلیس و بی ان پی پاریبای فرانسه را به بهانه نقض تحریم های ایران و سایر کشورها میلیاردها دلار جریمه کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ