کد خبر: ۳۷۶۴۹
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۸/۴

ویژگیهای بورس ایران به کره ای ها معرفی شد/رشد 18 درصدی شاخص و دستاورد مهم
توسط جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل:

ویژگیهای بورس ایران به کره ای ها معرفی شد/رشد 18 درصدی شاخص و دستاورد مهم

جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل از رشد 18 درصدی شاخص بورس ایران بعد از برجام خبر داد و با اعلام مهمترین دستاورد برون مرزی ، برخی از ویژگی های بورس ایران را به کره ایی ها معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهادر بیژنی که به همراه هیاتی 11 نفره با مقامات ارشد بازار سرمایه به کره جنوبی سفر کرده با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار ایران از هر گونه مشارکت خارجی استقبال می‌کند، از رشد متغیرهای بازار سرمایه ایران پس از اجرای برجام خبر داد و گفت: شاخص بورس از روز اجرای برجام حدود 18.5 درصد رشد داشته و حجم معاملات نیز از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

وی ادامه داد: حجم انتشار صکوک نیز در دو سال گذشته روند صعودی داشته و طیف گسترده‌ای از انواع صکوک تایید و اجرایی شده‌ است. گرچه صکوک تاکنون رتبه بندی نشده اما تضمین شده و از نقدشوندگی بالایی برخوردار است. ضمن اینکه امکان دادوستد در هر چهار بورس فعلی ، یکی از برجستگی‌های این اوراق است.
این مقام مسئول گفت : تعداد شرکت‌های جدید پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس در سال 2015 به ترتیب 3 و 10 شرکت بود. این تعداد در سال 2016 به ترتیب 3 و 16 شرکت بود. همچنین تعداد شرکت‌های ثبت شده در فرابورس در سال‌های 2015 و 2016 حدود 13 شرکت بود.
 
بیژنی ادامه داد: نسبت بالای پرداخت سود نقدی به P/E معادل 12 درصد و نسبت پایین P/E حدود 7 درصد، یکی دیگر از نکات بارز بازار سرمایه ایران است.
 
وی یکی از ابزار های معاملاتی نوین را اسناد خزانه معرفی کرد که حتی با سررسید حداکثر 50 ساله هم قابلیت انتشار دارد.
 
وی درباره رتبه بندی گفت: مقررات رتبه بندی اعتباری، نهایی شده و اولین مجوز نیز اعطا شده است. مدل آبی که ریسک نکول کارگزار را از بین می‌برد از جمله ابتکارات بازار سرمایه است.
 
بیژنی درباره انتشار اوراق بهادار به تصویب انتشار 12 میلیارد دلار اوراق در قانون بودجه سال جاری اشاره و افزود: در ششمین برنامه توسعه، حجم انتشار اوراق بهادار اسلامی باید تا سال 2022 سالانه 20 میلیارد دلار باشد.

وی به تعهدات سازمان بورس به ویژه در بعد بین‌الملل اشاره کرد و گفت: بدون شک عضویت سازمان بورس ایران در IOSCO، مهمترین دستاورد برون مرزی بازار سرمایه به شمار می‌رود.
 
بیزنی با اشاره به همکاری دیرینه و عمیق با تعدادی از بازارهای سرمایه جهان، از معرفی پروژه‌های مشترک سخن به میان آورد.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» قردوسی | ساعت ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۸/۴
3
0
پاسخ
از جمله این ویژه گی ها سیستم معاملاتی زپرتی و از رده خارج بعلاوه رانت مدیران و اعمال سلیقه ایی قانون هستش که واقعا بورس ما رو خاص کرده. مثلا آپ ششمین روز برخورداری از صف خرید و انجام معامله در حداکثر قیمت بوده ولی وارد گره نشده چرا؟
لطفا پی گیری بفرمایید. مرسی
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ