کد خبر: ۳۷۷۸۱
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۸/۹

"رهن ملک" شرط پرداخت وام بانکی در یک بانک نیمه خصوصی

بانک مرکزی بارها از بانک‌ها خواسته تا شرایط ضمانت و وثایق وام های بانکی را تسهیل کنند اما شعب کماکان تصمیم گیرنده نهایی پرداخت تسهیلات هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، برخی از شعب با تعیین شرایط عجیب برای ضمانت و وثایق وام های بانکی کار را برای متقاضی دریافت تسهیلات سخت کرده اند.

یکی از بانک های اصل چهل و چهاری که مشتریان زیادی هم دارد به متقاضیان دریافت تسهیلات گفت:  از 10 تا 40 میلیون تومان وام می دهد ولی با سود 21 درصد.

شرط پرداخت تسهیلات در این بانک نیمه خصوصی مهم است، این بانک اعلام کرده برای دریافت این تسهیلات حتماً باید سند ملکی بعنوان وثیقه معتبر در رهن بانک بگذارند.

مراجعه به شعب نظام بانکی حکایت از آن دارد همچنان شعب هستند که تصمیم می گیرند چه وثیقه یا ضامنی برای پرداخت تسهیلات معتبر است.

این وضعیت درحالی در بانک های دولتی و خصوصی پایدار است که بانک مرکزی بارها اعلام کرده برای دریافت وام از شبکه بانکی لزومی ندارد  حتما ضامن‌ها، کارمند رسمی باشند.

بانک مرکزی پیرو بخشنامه مورخ 30/5/1390 درخصوص عدم اخذ گواهی کسر از حقوق از ضامنین، به کلیه بانک های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسه اعتباری توسعه اعلام کرد: برخی از شعب بانکها در هنگام اعطای انواع تسهیلات قرض الحسنه، خرید کالا و خودرو از متقاضیان درخواست معرفی ضامن کارمند رسمی و ارائه گواهی کسراز حقوق و یا ضمانت اشخاصی را می‌کنند.

اخذ گواهی یاد شده و همچنین تعهد کارمندان رسمی دولت به عنوان ضمانت بازپرداخت تسهیلات، مشکلات عدیده‌ای را برای تسهیلات گیرندگان به وجود می‌آورد و بعضا معرفی ضامن دارای حساب در شعبه اعطاکننده تسهیلات برای آنان امکانپذیر نیست.به همین علت ترتیبی اتخاذ شود ضمن حفظ حقوق آن بانک، ارائه پوشش و ضمانت برای استفاده‌کنندگان از تسهیلات میسر شود.

هفت خوان بانک ها برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود سالهاست کار را برای مردم سخت کرده و همین امر موجب شده تا بر مشکلات اقتصادی مردم افزوده شود. بانک ها پرداخت تسهیلات خرد را سخت‌تر از قبل کرده اند اما سودهای بالایی از تسهیلات گیرندگان دریافت می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ