کد خبر: ۳۷۷۸۳
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۸/۹

آخرین وضعیت 5 نماد
بورس پرس خبر می دهد:

آخرین وضعیت 5 نماد "فخوز، فاسمین، آکنتور، کسرا و رمپنا" + ۳ بانک بزرگ

برخی فعالان خواهان اطلاع از آخرین وضعیت برخی شرکت ها مانند فولاد خوزستان، کالسیمین، کنتورسازی، سرامیک های صنعتی اردکان، مپنا و سه بانک ملت، تجارت و صادرات و زمان تقریبی بازگشایی نمادها بودند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد شرکت ها به دلایلی چون تعدیل مثبت و منفی درآمد در عملکرد 6 ماهه ، ابهام در ارایه اطلاعات ، وجود رویدادی با اهمیت و .... ، برخی فعالان خواهان اطلاع از آخرین وضعیت برخی شرکت ها و زمان تقریبی بازگشایی نماد بودند که با پیگیری بورس پرس، وضعیت تعدادی از این شرکت ها مشخص شدند که به شرح زیر است:

فولاد خوزستان : بعداز تعدیل 35 درصدی سود و اعلام سود 207 ریالی ، از 28 مهر به دلیل بررسی بیشتر اطلاعات با توقف نماد روبرو است و باید درباره مواردی چون نرخ فروش محصولات بر اساس قیمت های جهانی توضیح دهد.

کالسیمین : از اول آبان به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم با توقف نماد روبرو بوده و در عملکرد 81 درصد معادل 181 ریال از سود 232 ریالی را محقق کرده و باید مانند فولاد خوزستان درباره نرخ فروش محصولات توضیح دهد.

احتمالا" این دو شرکت این هفته به تابلوی معاملات با خواهند گشت.

کنتورسازی: از 13 شهریور با نماد توقف به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات مواجه است و برای پنجمین بار دو مجمع سالانه و فوق العاده را لغو کرد و رکورد دار شده است. وضعیت این شرکت (که از نظر سازمان بورس شرکتی مبهم در خصوص تامین و تجهیز کلیه اصناف به انواع صندوق فروشگاهی بشمار می رفت) توسط بخش حقوقی در حال بررسی است.

سرامیک های صنعتی اردکان: بعد از افزایش سرمایه ۱۰۹۹ درصدی و بازگشایی نماد در سه شنبه گذشته، با رشد 90 درصدی قیمت سهام روبرو و سپس با ابطال معاملات و توقف نماد مواجه شد. 

بررسی های کارشناسان بر روی این شرکت ادامه دارد و احتمالا" در این هفته یا هفته بعد نماد آن باز شود.

مپنا: نماد شرکت از اواخر تیر تاکنون متوقف مانده و مجمع سالانه 29 تیر بدون اعلام دلیل لغو و به زمان نامعلوم دیگری موکول شده است. علت لغو مجمع و توقف طولانی نماد "رمپنا" مربوط به صدور حکم دادگاه شعبه 19 درباره سهامدار عمده آن یعنی آستان قدس است که طبق این حکم ، باید مالکیت 47 درصدی این نهاد بزرگ به دولت ( وزارت نیرو ) برگردد.

بانک های ملت،تجارت و صادرات: دو بانک ملت و تجارت به رغم برگزاری مجمع سالانه باید خواسته های بانک مرکزی مبنی بر لحاظ کردن ذخیره بیش از 3 هزار و 80 و  ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی را در صورت های مالی 94 را رعایت کنند اما به دلیل تبعات این رویداد در آینده بانک ها، مدیران این دو بانک در حال رایزنی با مسئولان بانک مرکزی و دیگر مراجع هستند.

بانک صادرات هم هنوز اقدام به برگزاری مجمع نکرده است.

بنابراین زمان بازگشت به بورس این سه بانک، اصلا" مشخص نیست و معلوم نیست دوری خواسته یا ناخواسته این سه بانک بزرگ تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» احمد | ساعت ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۸/۹
2
0
پاسخ
سلام پس کاما(باما) چی که هنوز متوقف هست یه تعدیل مثبت داد ۵ روز کاری متوقفش کردن انشالله کسرا هر چه سریع تر باز بشه من این سهم رو چند ماه پیش ۷۵۰۰تومان خریدم تا ما می خواستیم به اصل پولمون برسیم سازمان سریع متوقفش کرد شانس که نداریم
» فایرا | ساعت ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۸/۹
1
0
پاسخ
سلام پس فایرا کی باز می شود؟؟؟؟؟؟
» عسگر | ساعت ۲۲:۰ - ۱۳۹۵/۸/۹
1
0
پاسخ
آقا تو این کسرا دقیقا کارشناسها چیو بررسی میکنن؟مگه قبلا نکرده بودن؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ