کد خبر: ۳۸۸۰۸
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۸/۱۰

دفاع بانک مرکزی از صورتهای مالی و مجمع سالانه بانکها : نظارت بی نظیر بود
معاون بانک مرکزی اعلام کرد:

دفاع بانک مرکزی از صورتهای مالی و مجمع سالانه بانکها : نظارت بی نظیر بود

معاون بانک مرکزی با اعلام تذکر کتبی به 10 بانک برای رعایت نرخ سود تسهیلات ، از صورت های مالی بانک ها دفاع کرد و نظارت های اعمال شده را بی نظیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد حیدری در برنامه گفت وگوی ویژه خیری شبکه دوم سیما، با بیان اینکه  رابطه نرخ تورم و نرخ سود تسهیلات مبنای علمی ندارد، گفت: تعیین نرخ سود تسهیلات باید بر اساس نظام عرضه و تقاضا صورت گیرد. روند تعیین نرخ سود سپرده و تسهیلات کاهشی بوده و انتظار می رود با عرضه بیشتر پول و به تعادل رسیدن بازارهای مالی، شاهد کاهش بیشتر نرخ ها باشیم. به نحوی که تعادل در هیچ بخشی از بازار به هم نخورد.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ نرخ ۱۸ درصد سود تسهیلات از سوی شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی با تمام توان به عملکرد بانک ها در سراسر کشور در این حوزه نظارت شد، ادامه داد: بعد از تصویب نرخ سود سپرده و تسهیلات توسط شورای پول و اعتبار به ۱۰ بانک جهت رعایت نرخ اعلامی این شورا تذکر کتبی دادیم و دستورات اصلاحی لازم را نیز به آنها ابلاغ کردیم. 

حیدری با اشاره به اینکه بانکها از محل سپرده 15 درصد و تسهیلات 18 درصد می توانند 3 درصد حق الوکاله دریافت کنند اظهار داشت: بانک های تجاری سیاست گذاری پولی نیستند لذا تعیین نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار صورت می گیرد.

این مقام مسئول درباره مجمع سالانه بانک هایی چون ملت و تجارت که با تاکید بانک مرکزی منبی بر ذخیره 3.080 و 3.6 هزار میلیارد تومانی و بعد از 4 ماه تاخیر برگزار شده و تکلیف مجمع بانک مرکزی هم مشخص نشده ، گفت: نظارت بانک مرکزی به صورت های مالی بانک ها بی نظیر بود.

حیدری با بیان اینکه بازگشایی نماد بانک های حاضر در بورس  منوط به ارائه صورت های مالی شفاف است، ادامه داد: صورت های مالی بانک ها شفاف و شان بانک مرکزی در شفاف سازی هم رعایت شده و بانک های تجاری صورت های مالی خود را منتشر کرده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» آستیا | ساعت ۱۲:۰ - ۱۳۹۵/۸/۱۰
4
1
پاسخ
بله الآن که موقع هپولی کردن سود سهامداران بانکها و نابود کردن سرمایه آنها شده نظارت شما بر صورتهای مالی بانکها یکباره بینظیر شده! آن زمانی که تسهیلات نجومی بدون ضمانت و برخا با بهره صفر درصد به برخی نور چشمیها و سفارش شدگان بالادستی اعطا میشد که اکنون بایستی سهامداران بهای آنها را از جیبشان بپردازند و برخی مدیرانشان هم هر چه میخواستند بابت حقوق و پاداش برمیداشتند و نوش جان میکردند نظارت شما کجا بود؟!!! نظارت سلیقه ای که در آن عدالتی نباشد و حق مردم ضایع شود و سرمایه شان هپولی شود هرگز نظارت خوبی نخواهد بود!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ