کد خبر: ۳۸۸۶۶
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۸/۱۱

محاسبه ای از اثر نرخ خوراک پتروشیمی با ارز آزاد: افزایش 30 درصدی هزینه ها
توسط نماینده مجلس اعلام شد:

محاسبه ای از اثر نرخ خوراک پتروشیمی با ارز آزاد: افزایش 30 درصدی هزینه ها

عضوکمیسیون انرژی مجلس ضمن مخالفت با نرخ خوراک پتروشیمی با ارز آزاد، تغییر محاسبه نرخ خوراک را موجب افزایش ۳۰ درصدی هزینه شرکت های پتروشیمی ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلال میرزایی با اشاره به تغییر محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی ها از نرخ ارز مبادله ای به ارز آزاد به خانه ملت گفت: تغییر محاسبه نرخ خوراک باعث افزایش حدود 30 درصدی هزینه پتروشیمی ها شده است و شرکت های پتروشیمی ها معتقدند که با ایجاد شرایط کنونی فشار مضاعفی بر آنها تحمیل می شود.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت در توضیحات خود اظهار داشته دیگر نمی تواند برای مدت زمانی طولانی به پتروشیمی ها یارانه اختصاص دهد، افزود: استدلال وزارت نفت این است که پتروشیمی ها باید به سمت شرایط و وضعیت رقابتی حرکت کنند، در همین راستا کمیسیون انرژی مجلس جلساتی با هر دو طرف برگزار می کند تا با جمع بندی نظرات تصمیم درستی اتخاذ شود.

میرزایی با بیان اینکه افزایش قیمت نرخ خوراک باید طی چندین مرحله صورت انجام می شد، ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از مجتمع ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند، افزایش یکباره نرخ خوراک صحیح نیست و باید با اعلام قبلی فرصت بیشتری به پتروشیمی ها داده می شد تا با آمادگی بیشتری منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی با تاکید براینکه آزادسازی نرخ خوراک پتروشیمی ها اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: اگر در شرایط رشد و رونق اقتصادی قرار داشتیم شاید اقدام وزارت نفت کمی توجیه داشت، اما در شرایط کنونی رکود کشور، تغییر محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی ها از نرخ ارز مبادله ای به ارز آزاد اقدامی شتابزده است.

وی تصریح کرد: مجلس و کمیسیون انرژی در صورت نیاز، دستورالعمل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآرورده های نفتی ایران مبنی براینکه نرخ خوراک مایع واحدهای پتروشیمی به جای ارز مبادله ای با نرخ دلار آزاد محاسبه شود را بررسی کرده و تذکرات لازم را در این خصوص به شرکت ملی پالایش می دهد و از مسئولان شرکت توضیحات لازم را اخذ خواهد کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ