کد خبر: ۳۸۹۰۱
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۸/۱۲

یونان تحریم های اتحادیه اروپا علیه بانک صادرات را لغو کرد
وال‌استریت ژورنال:

یونان تحریم های اتحادیه اروپا علیه بانک صادرات را لغو کرد

وال‌استریت ژورنال خبر داد یونان تحریم های اتحادیه اروپا علیه بانک صادرات را لغو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، وال استریت ژورنال از قول مقامات مطلع اعلام کرد یونان با متوقف کردن تحریم های اتحادیه اروپا علیه بانک صادرات که از سوی دولت آمریکا متهم به تامین مالی تروریزم است، را به چالش کشیده است.

اقدام ماه گذشته آتن اولین اقدام یک کشور اروپایی در عدم تبعیت از رژیم تحریم های همچنان پابرجای غرب علیه ایران به شمار می رود.

در حالی که آتن به دنبال بازسازی روابط نزدیک اقتصادی خود با تهران، به عنوان یک منبع گلیدی تامین انرژی این کشور در سال های گذشته است، دولت آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان تحریم ها علیه بانک صادرات ایران را که یک بانک نیمه دولتی است لغو کرده است.

اما این اقدام می تواند برای دولت یونان که در ماه جاری میلادی میزبان باراک اوباما خواهد بود، اقدامی پرریسک باشد. 

وزیر خزانه داری امریکا سال گذشته هشدار داده بود هر شرکتی که با بانک صادرات ایران همکاری کندبا ریسک محروم شدن از دسترسی به سیستم مالی امریکا مواجه خواهد بود.

به همین دلیل، پایان یافتن تحریم های رسمی اتحادیه اروپا علیه این بانک ایرانی، بعید است بلافاصله موجب بهبود چشم انداز فعالیت این بانک در اروپا شود. موسسات مالی اروپایی با وجود لغو تحریم های ایران پس از توافق هسته ای، از همکاری با این کشور امتناع کرده اند.

اما برخی ناظران آمریکایی نگران اند اقدام یونان در لغو تحریم بانک صادرات آغاز از هم پاشیدن تحریم های اروپا علیه ایران باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» شهرام رضائی | ساعت ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۸/۱۳
0
0
پاسخ
سلام زمان لغو تحریم علیه بانک صادرات چ وقت برداشته میشود چرا سهام این بانک ب مدت دو ماه متوقف شده از مسئولین تقاضا میکنم ک بیشتر ب فکر آزاد سازی تحریم این بانک باشند با تشکر
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ