کد خبر: ۳۸۹۲۰
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۸/۱۴

نفت روسیه باز هم رکورد زد

نفت روسیه باز هم رکورد زد

آمارهای جدید وزارت انرژی روسیه نشان می دهد متوسط تولید روزانه نفت این کشور در ماه اکتبر ۰.۱ درصد افزایش یافته و به ۱۱.۲ میلیون بشکه رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشا تودی، آمارهای جدید وزارت انرژی روسیه نشان می دهد متوسط تولید روزانه نفت این کشور در ماه اکتبر 0.1 درصد افزایش یافته و به 11.2 میلیون بشکه رسیده است. بدین ترتیب روسیه برای دومین ماه متوالی رکورد بالاترین میزان تولید نفت خود از زمان فروپاشی اتحاد شوروی را جابجا کرده است.

روسیه در ماه اکتبر بیش از 47 میلیون تن نفت تولید کرد که 3.9 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

این گزارش حاکی است تولید نفت شرکت های روسنفت و لوک اویل به ترتیب 0.1 و 0.9 درصد افزایش یافته، اما تولید شرکت سورگوت نفت گاز به میزان 0.3 درصد کاهش یافته است.

این افزایش تولید ناشی از افزایش حفاری ها بوده زیرا شرکت های نفتی روسیه قصد دارند از ارزش پایین روبل به نفع خود استفاده کنند. شرکت نفتی روسیه بخش عمده ای از درآمدهای خود را به دلار کسب می کنند در حالی که هزینه های داخلی را به روبل انجام می دهند.

والری نستروف تحلیلگر موسسه سبر بانک گفت: روند افزایش حفاری ها در روسیه در 9 ماهه 2016 در سطح 16 درصد حفظ شده در حالی که روسنفت میزان حفاری های را در میدان ساموتلر 40 درصد و در میدان یوگانسک 67 درصد افزایش داده است.

وزارت نفت روسیه انتظار دارد با بهره برداری از میادین جدید، تولید نفت این کشور در سال آینده به 548 میلیون تن، معادل 11 میلیون بشکه در روز برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ