کد خبر: ۳۸۹۳۶
۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۸/۱۵

پاسخ های ایران خودرو به ۹ ایراد و سئوال سازمان بورس درباره عملکرد ۶ ماهه

پاسخ های ایران خودرو به ۹ ایراد و سئوال سازمان بورس درباره عملکرد ۶ ماهه

ایران خودرو به ۹ ایراد و سئوال سازمان بورس درباره عملکرد ۶ ماهه پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو درحالی گزارش عملکرد 6 ماهه را با تکرار سود 78 ریالی هر سهم و پوشش 41 درصدی اعلام کرد که سازمان بورس 9 ایراد و سئوال درباره آن مطرح کرد.

محمد نیک فر ، معاون مالی مدیرعامل "خودرو" نیز به ایرادات و سئوالات مطرح شده پاسخ داد.

ایرادات و سئوالات سازمان بورس

باتوجه به انتشار پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30/12/95در تاریخ 29/7/95 به استحضار می رساند اطلاعات مذکور دارای اصلاحات و ایراداتی به شرح ذیل می باشد. لذا خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به تهیه، اصلاح و یا ارائه دلایل توجیهی مربوطه اقدام فرمائید:

1) با عنایت به پوشش 59 ، 80 و 62درصدی به ترتیب سود ناخالص، سود عملیاتی و هزینه مالی تعدیل جزئیات پیش بینی درآمد هر سهم ضروری به نظر می رسد.

2) جزئیات اطلاعات مقداری فروش با گزارش آمار تولید و فروش ماهانه دوره منتهی به31/6/1395مطابقت ندارد.

3) با عنایت به شناسایی سود ناشی از مواد اولیه فروش رفته به سایت های گروه صنعتی ایران خودرو در دوره جاری بعنوان فروش و قیمت تمام شده کالای فروش رفته دلایل توجیهی در خصوص این تغییر رویه ارائه نگردیده است. همچنین با عنایت به پیش بینی افزایش درآمد ناشی از فروش اقساطی به دلیل فروش های اقساطی سال های 94 و 95 کاهش مقداری میزان فروش در پیش بینی سال مالی منتهی به 30/12/95 نسبت به اطلاعات ارائه در تاریخ 28/05/95 منطقی به نظر نمی رسد.

4) با عنایت به تعدیل جزئیات پیش بینی بهای تمام شده کالای فروش رفته در دوره منتهی به 31/06/95 ارائه یادداشت پیش بینی بهای تمام شده کالای فروش رفته همراه با اقلام مقایسه ای پیش بینی ارائه شده در تاریخ 28/05/1395وعملکرد واقعی دوره منتهی به31/06/95ضروری به نظر می رسد.

5) با عنایت به تعدیل جزئیات پیش بینی مواد مصرفی برای سال مالی منتهی به 30/12/95 ارائه جزئیات مواد مصرفی به تفکیک گروه محصول پیش بینی و عملکرد واقعی دوره6ماهه منتهی به31/06/95 ضروری به نظر می رسد.

6) با عنایت به پیش بینی درآمد حاصل از دریافت قطعات پژو به مبلغ992،000میلیون ریال و دریافت خط 207 از پژو به مبلغ 440،000 میلیون ریال برای سال مالی منتهی به30/12/95خواهشمند است در خصوص آخرین اقدامات انجام شده جهت وصول درآمدهای پیش بینی شده اعلام نظر فرمائید.

7) مطابق اطلاعات ارائه شده در جدول طرحهای عمده در دست اجرا، زمان بهره برداری برخی از پروژه های در دست اجرا گذشته لیکن دلایل توجیهی عدم بهره برداری به موقع پروژه های مذکور ارائه نگردیده است.

8) با عنایت به اهمیت سود و زیان ناشی از سرمایه گذاری در شرکتهای تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو و طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو بر پیش بینی درآمد هر سهم شرکت اصلی و تلفیقی گروه، ارائه اطلاعات صورت سود و زیان برای دوره منتهی به 31/06/95 ضروری می باشد.

9)با عنایت به مفاد بند 7 ماده 7 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات ارائه پیش بینی عملکرد سالانه شرکت اصلی و تلفیقی براساس عملکرد واقعی3، 6 و9 ماهه حداکثر30 روز پس از پایان مقاطع 3 ماهه ضروری می باشد لیکن پیش بینی عملکرد سالانه تلفیقی براساس عملکرد واقعی 6 ماهه تاکنون به این سازمان ارسال نگردیده است.

توضیحات معاون مالی مدیرعامل ایران خودرو

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ