کد خبر: ۳۸۹۴۰
۱۱:۵ - ۱۳۹۵/۸/۱۵

خبر خوش

خبر خوش "شتران" هم مانع از صف فروش و کاهش قیمت نشد

پالایشگاه تهران امروز خبر خوشی داد اما سهام آن که رکورددار گرانترین سهم بازار سرمایه ایران است، با تشکیل صف فروش و افت حدود 5 درصدی به 312 تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پالایشگاه تهران که یکشنبه گذشته بعد از انتقال از فرابورس ، در بازار دوم معاملات بورس و با همان نماد "شتران" حضور یافت ، امروز خبر خوشی داد اما سهام آن که رکورددار گرانترین سهم بازار سرمایه ایران است، به دلیل اثر روند نزولی کاهش قیمت با حدود 5 درصد افت به 312 تومان نزول کرده است.

در این رابطه ، فریدون ورشوساز مدیرمالی شرکت پالایش نفت تهران به شانا گفت: مطالعات راه اندازی واحد جدید بنزین سازی شرکت پالایش نفت تهران آغاز شده و هم اکنون در حال انتخاب پیمانکار هستیم. بنابراین طرح مطالعاتی واحد جدید بنزین سازی تا دو ماه آینده تمام و تا سه ماه آینده وارد مرحله اجرا می شود.

وی بهسازی پالایشگاه تهران را نیز در دستور کار این شرکت عنوان کرد و گفت: برنامه دیگر این شرکت، روزآمد کردن پالایشگاه است تا بتوانیم فرآورده های سنگین را که هم اکنون با ارزش کمتری در بازار عرضه می شود به فرآورده های سبک و مرغوب تر تبدیل و پالایشگاه و سهامداران را از حاشیه سود بالا بهره مند کنیم.

این مقام مسئول، تلاش برای تامین منافع پالایشگاه و سود سهامداران از طریق بهینه سازی استفاده از انرژی و ماشین آلات و بالا بردن بهره وری کارکنان را از دیگر برنامه های شرکت پالایش نفت تهران اعلام کرد.

ورشوساز از کاهش ضایعات در پالایشگاه تهران خبر داد و آن را یکی از دستاوردهای مثبت این شرکت برشمرد.

وی افزود: امید ما فقط به اعلام نرخ دولت نیست که دولت نرخ ها را بالا ببرد یا قیمت نفت خام را پایین بیاورد تا سود شرکت تامین شود بلکه دنبال بهینه سازی شرکت و تامین منافع سهامداران از روش های مختلف هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد این شرکت بتواند به هدایت پول های سرگردان به سمت بورس کمک کند.

پالایشگاه تهران که 19 مهر 91 با سرمایه اندک 6.1 میلیارد تومانی وارد فرابورس شد و با کشف قیمت 7500 تومانی هر سهم، عنوان گران ترین سهم در میان همه عرضه های اولیه و شرکت های مشمول اصل 44 را به خود اختصاص داد.

سپس بعد از توقف حدود 7 ماهه، با بازگشایی نماد در 10 اریبشهت 92 و افزایش بی سایقه قیمت هر سهم به 79 هزار تومان و سپس به بیش از 127 هزار تومانی روبرو شد تا شاید برای همیشه گرانترین و شگفت آورترین سهم تاریخ بازارسهام ایران باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۰:۵ - ۱۳۹۵/۸/۱۶
0
0
پاسخ
با نفت 35 دلاری زیانده میشه نخرید دوران نفت تموم شده آمریکا خودش 10 میلیون تولید داره استرالیا هم به اندازه کل خاورمیانه نفت داره خره که برداشت نمی کنه می تونه مثل سنگ آهن آقایی کنه در جهان بزرگترین صادر کننده سنگ آهنه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ