کد خبر: ۳۸۹۷۲
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۸/۱۶

زمان پذیره نویسی اولین صندوق پروژه برق/ بهترین راه برای سامانه معاملات
مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد:

زمان پذیره نویسی اولین صندوق پروژه برق/ بهترین راه برای سامانه معاملات

مدیرعامل بورس انرژی با زمان تقریبی پذیره نویسی اولین صندوق پروژه حوزه برق ، درباره سامانه معاملات بازارسرمایه توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی حسینی در پاسخ به این‌که تاکنون از ریاست جدید سازمان بورس درباره‌ بورس انرژی چه وعده‌هایی گرفته‌ به ایسنا گفت: یکی از موارد پیگیری عملیاتی شدن اولین صندوق پروژه بازار سرمایه کشور در حوزه برق است، خوشبختانه با حمایت جدی رئیس سازمان بورس و همراهی همکاران‌ امیدواریم تا آخر آبان‌ماه پذیره‌نویسی گواهی‌های سرمایه‌گذاری این صندوق انجام شود و فرایندی که بیش از سه سال طول کشیده به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: مورد دوم کمک به تسهیل شرایط تامین مالی برای شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از طریق بورس انرژی است. در حال حاضر بخشی از مصوبات اصلاح شده و امیدواریم بتوانیم تامین مالی را برای شرکت‌های حوزه انرژی تسهیل کنیم.

حسینی ادامه داد: همچنین با مقامات ارشد دولتی به خصوص مقامات وزارت نفت برای این‌که حجم عرضه‌های خود را در بورس انرژی افزایش دهند گفت‌وگوهایی کرده‌ایم .خوشبختانه شاپور محمدی سابقا در بورس انرژی بوده و آشنایی کافی درباره این موارد دارد. در نتیجه در هر سه موردی که عرض کردم فعالیت‌هایی شروع شده است.

مدیرعامل بورس انرژی در پاسخ به سوالی درباره‌ جدا شدن سرورهای معاملاتی بورس و فرابورس ، گفت: این پروژه‌ای بود که با پیشنهاد متخصصان فنی دنبال شد. البته سامانه معاملاتی یکی است ولی سرورها و مدیریت‌ تفکیک شده‌اند. این موضوع قطعا به روند معاملات کمک می‌کند، چرا که با این کار بار هر دو بازار روی یک سرور و سامانه تحمیل نمی‌شود.

حسینی تصریح کرد: حدود ۱۰ سال است که از سامانه فعلی استفاده می‌شود و قطعا نیاز به‌ بروزرسانی دارد. بهترین راه این است که همان شرکتی که قبلا ما از آن تکنولوژی را گرفته‌ایم و شرکت معتبری هم هست بیاید و گزینه‌های جدیدی را به ما بدهد و آن بخش‌هایی مثل اوراق مشتقه که در گذشته نتوانسته‌ایم بگیریم، بتوانیم در فضای پسابرجام آنها را نیز داشته باشیم.

وی در پاسخ به این‌که به نظر شما چه مدتی نیاز است تا دیگر در عرضه‌های اولیه در سامانه معاملاتی با مشکل مواجه نشویم، اظهار کرد: سامانه معاملاتی بورس هیچ مشکل خاصی ندارد. مشکل این است که در بازارها سیستم بروکر بیس است و در آن بروکر در سامانه سفارش وارد می‌کند، ولی سهامداران ما به صورت مستقیم در بازار فعالیت کرده و این باعث شده تعداد سفارش‌ها زیاد شود و در سیستم اشکال به وجود بیاید.

حسینی انرژی اضافه کرد: شاید نیاز باشد روی این ایده فکر کنیم که بازارمان از کاستومر بیس به سمت بروکر بیس برود تا در واقع باری که روی سامانه است کاهش یابد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ