کد خبر: ۳۹۰۲۵
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۸/۱۷

تحلیل رویداد خوش مرتبط با بورس/در صورت اجرای کامل قانون از وزیر اقتصاد ممنون خواهم بود
در گفت وگوی بورس پرس با کارگزار بورس تشریح شد:

تحلیل رویداد خوش مرتبط با بورس/در صورت اجرای کامل قانون از وزیر اقتصاد ممنون خواهم بود

یک کارگزار بورس رویداد خوش برای بازارسرمایه که مربوط به اخذ مالیات از انواع حساب‌های بانکی و معاملاتی است را تحلیل کرد و گفت: درصورت عملی شدن این اقدام عالی ، تا آخر عمر از وزیر اقتصاد ممنون خواهم بود.

شاهین چراغی رئیس هیات مدیره کارگزاری مهرآفرین در گفت وگو با بورس پرس، درباره اعلام مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی مبنی بر اجرای آیین‌نامه استفاده از اطلاعات انواع حساب‌های بانکی و معاملاتی و تشکیل بانکی برای اطلاعات معاملاتی اشخاص به منظور اخذ مالیات اظهار داشت: این برنامه ای عالی و بسیار مهم در اقتصاد ایران است که درصورت عملی شدن تا آخر عمر از وزیر اقتصاد ممنون خواهم بود.

وی با بیان اینکه در آینده اخذ مالیات از حساب سپرده بانکی هم می تواند با نتایج مثبتی بر اقتصاد و بازار سرمایه همراه باشد، واقعیت این است که فساد و پولشویی در حوزه های مختلف اقتصادی و انواع بازارها و فعالیت های مالی و کالایی و... وجود دارد. از سوی دیگر اجرای پولشویی هم یکی از دغدغه های مهم مسئولان است و با اجرای انجام این قانون شفافیت مالی کشور افزایش می یابد.

این مدیر ادامه داد: بنابراین درحالی یکی از اصلی ترین راه های پولشویی خرید و فروش ساختمان ، کالا و یا خرید اوراق به نام اشخاص حقیقی است که تشکیل بانک اطلاعاتی برای معاملات اشخاص به منظور اخذ مالیات، اولین گام عملی در مبارزه با پولشویی و شفاف و تمیز کردن اقتصاد و به تبع آن بازار پول و بازار سرمایه است.

چراغی ادامه داد: طبق ماده 169 مکرر اصلاحیه قانون مالیات ها و آیین‌نامه‌ مربوطه ، مراجع و مراکزی چون بانک مرکزی، شرکت پست، ثبت احوال، شهرداری (بابت پایان کار ساختمان)، گمرک و بورس باید اقدام به ارایه اطلاعات و مندرج در قانون لازم کنند. دراین صورت، تمام کسانی که به صورت پنهان معامله می کنند، گرفتار می شوند. اقتصاد کشور نیز با تداوم این جریان شفاف می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به ساختار اقتصاد ایران و فعالیت های زیرزمینی و حساب های دو دفتره، مقاومت های دارندگان رانت و ... آیا چنین جریانی امکان پذیر است ؟ به بورس پرس گفت: قطعا" بله. چرا که یکی از پیش زمینه های اصلی برای رشد اقتصادی و جذب سرمایه های خارجی و توسعه صنایع ، شفاف شدن فعالیت ها و حساب های بانکی افراد است.

وی ادامه داد: در این میان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از رویدادهای مهمی بود که باعث روشن شدن مبادلات و معاملات و حتی تبادلات پولی بدون انجام معامله و با هدف قرض الحسنه و.... شد. چرا که این قانون، مبادلات مالی را بدون مدارک مثبته بین واحدهای تجاری و یا دورن گروهی اشخاص حقوقی را قبول ندارد و درصورت دادن و گرفتن منابع مالی، ممیزان به دنبال اثرات درآمدی این جابجایی وجوه هستند.

به گفته چراغی ، مبادلات مالی اشخاص حقیقی مانند دیگر کشورها نیز در آینده مشمول شفافیت خواهد شد و منطقی نیست سود حاصل از زحمت و فعالیت مشمول نرخ مالیات شده اما سود سپرده بانکی که هیچ ریسکی ندارد مشمول مالیات نکردد.

براساس این گزارش، طبق ماده 169 مکرر اصلاحیه قانون مالیات ها، اطلاعات معاملاتی اشخاص از جمله خرید و فروش، واردات و صادرات، اطلاعات مالی، پولی ، اعتباری و سرمایه‌ای اشخاص از قبیل نقل و انتقال سهام و سایر اوراق بهادار، جمع گردش و مانده سالانه انواع حساب‌های بانکی، انواع سپرده‌ها و سود آنها و سایر اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی در پایگاه اطلاعاتی متمرکز خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۸/۱۷
1
0
پاسخ
از کجا آورده ای درکجا بایکانی شد پولهای که به خارج از کشور رفت سر انجام چه شد آیا آنها هم در پایگاه اطلاعاتی متمرکز خواهند شد.یا اینکه قوانین رویدادی خوش برای آنها است مالیات باید پرداخت شود . کارمند اول مالیات میدهد بعد حقوق دریافت میکند کسی که سهام خرید و فروش میکند مالیات میدهد ولی سهامی که ضرر میکند آیا درآمد حساب میشود و مالیات دارد ؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ