کد خبر: ۳۹۰۵۶
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۸/۱۸

اولین پیش بینی کلی از سود سال آینده شرکت ها و شرط رشد
از سوی رئیس کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق تهران اعلام شد:

اولین پیش بینی کلی از سود سال آینده شرکت ها و شرط رشد

رئیس کمیسیون بازار،پول و سرمایه اتاق بازرگانی و مدیرعامل تامین سرمایه امین در اولین پیش بینی از وضعیت شرکت ها در سال آینده از احتمال کاهش سودآوری مگر درصورت رویدادی خاص خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی سنگینیان در نشستی در تشریح روند سودآوری شرکت ها در بازار سرمایه و پیش بینی سودآوری گفت: با توجه به شرایط کنونی، این اتفاق حداقل در 6 ماه نخست سال آینده رخ نخواهد داد  مگر اینکه رویدادی خاص مانند تک نرخی شدن ارز رخ دهد.

وی ادامه داد: سود شرکت های بورسی در سال های 93 و 94 معادل 65 و 58 هزار میلیارد تومان بود که در جاری به 46 هزار میلیارد تومان رسیده که کمتر از این اعداد محقق شد.

وی دلیل این موضوع را سود کمتر بانک ها و تاثیرپذیری شرکت ها از عدم تامین مالی توسط بانک ها به دلیل مشکلات آنها دانست و افزود: تنها راهکار ممکن برای افزایش سوددهی شرکت های بورسی، افزایش جهشی نرخ ارز یا افزایش بالای تورم با سیاست های دولت است.

مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: در بخش بازار بدهی اتفاقات خوبی رخ داده و رشد مناسبی در اوراق سلف، خزانه اسلامی و خرید تضمینی گندم داشتیم.

سنگینیان به لوایح بانکداری اسلامی و بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در اواخر مجلس گذشته نمایندگان طرح بانکداری بدون ربا را بدون دقت لازم پیش بردند اما با پیگیری های دولت و اتاق تهران تصویب نشد و مجلس از دولت قول گرفت این لوایح در مدت زمانی معین ارائه شود که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی لوایحی که از سوی بانک مرکزی تنظیم شده را دارای تناقض توصیف کرد و افزود: مجلس بار دیگر در حال به جریان انداختن لوایح قبل است و ما خواستار پیگیری برای تنظیم لوایح هستیم.

وی به تنظیم طرح قانون چک در مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح به جای دستگاه های تخصصی در اواخر مجلس گذشته تنظیم شده است و ایرادات زیادی دارد. مشکلات موجود در زمینه چک در این طرح دیده نشده و بدون مشارکت بانک مرکزی و دستگاه قضایی تنظیم شده و طرح خوبی نیست.

سنگینیان گفت: رابطه طرح قانون چک با قانون تجارت مشخص نیست و تکالیفی برای بانک ها در نظر گرفته که استقلال بانک ها را از بین می برد و خیلی با فضای اقتصادی کشور همخوانی ندارد. به عنوان نمونه  این طرح یک سری تکالیف برای بانک ها مشخص کرده به نظر من بانک ها زیر بار این تکالیف نمی روند چون استقلال بانک ها را خدشه دار می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ