کد خبر: ۳۹۰۹۹
۱۲:۲ - ۱۳۹۵/۸/۱۹

نظر عضو شورای عالی بورس درباره سقوط امروز شاخص/ بازار ایران مستقل است
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

نظر عضو شورای عالی بورس درباره سقوط امروز شاخص/ بازار ایران مستقل است

عضو شورای عالی بورس و مدیرعامل کارگزاری آبان افت بیش از ۱۴۰۰ واحدی شاخص بازار سهام را ناشی از تأثیر روانی انتخابات ریاست جمهوری آمربکا دانست و گفت: بازار ایران بر سیاست های اقتصاد داخلی متکی است.

مصطفی حقیقی مهمانداری در گفت و گو با بورس پرس اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری در تبلیغات معمولا صحبت هایی را مطرح می کنند که با عملکرد آنها تطابق ندارد و باید منتظر نتیجه فعالیت 4 یا 8 ساله آنها بود.

وی به عدم وابستگی اقتصاد ایران به آمریکا اشاره کرد و گفت: ایران به طور مستقل با سیاست های مشخص در حوزه داخلی و بین المللی عمل می کند. بنابراین این دیدگاه که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحولات اساسی در کشور به وجود اورد، درست نیست. بنابراین  افت و خیز شاخص ها ناشی از آثار روانی این انتخابات است و به نظر نمی رسد شاهد اتفاق جدید و خاصی باشیم.

این عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که با توجه به سقوط امروز شاخص بورس ، چه توصیه ای به سهامداران دارد؟ به بورس پرس گفت: افت بیش از 1400 واحدی شاخص بورس ناشی از تأثیرات روانی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و پیشنهاد می شود سهامداران خویشتندارانه و با درایت  حرکت کنند.

حقیقی مهمانداری به اداره گروهی آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور در آمریکا نمی تواند به صورت خودرأی عمل کند و به اداره کشور بپردازد بلکه دولت آن توسط حزب، گروه، مجلس سنا و سیاستمداران آن اداره می شود. به همین دلیل تغییر رئیس جمهور آمریکا تأثی رجدی در بازار سرمایه کشور ما نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بورس ایران فارغ از سیاست های بین المللی عمل می کند و بر سیاست های اقتصادی داخلی متکی است.

حقیقی مهمانداری در خصوص وضعیت شاخص بورس در 3 ماه پایانی سال بیان کرد: در نتیجه این تحولات باید مدتی صبر کرد. اما با توجه به تعامل های مثبتی ایجاد شده و بهبود وضعیت بازار، انتظار می رود وضعیت داخلی روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ