کد خبر: ۳۹۱۱۷
۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۸/۲۱

تحلیل یک کارگزار از اثر کوتاه و میان مدت پیروزی ترامپ بر بورس ایران
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

تحلیل یک کارگزار از اثر کوتاه و میان مدت پیروزی ترامپ بر بورس ایران

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با اعلام اینکه پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا بر بورس ایران شوک اولیه بوده که درکوتاه مدت برطرف می شود گفت: به رغم حل معادله انتخابات امریکا، نتیجه آن موجب پیدایش ابهامات جدید شد.

سیدرضا علوی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره اثر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بورس ایران اظهار داشت: پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا بر بورس ایران شوک اولیه بوده که در کوتاه مدت برطرف می شود اما نتیجه آن موجب پیدایش ابهامات جدید و غیرقابل پیش بینی شد.

وی بورس ادامه داد: به دلیل تعطیلی دو روزه آخر هفته بورس ایران، باید منتظر واکنش های موج دوم بازارهای مالی دنیا و تاثیرات بربازار سرمایه ایران بود. از سوی دیگر با توجه به حمایت های برخی حقوقی ها و بهبود شرایط معاملات در نیمه دوم  معاملات چهارشنبه، جو روانی ایجادشده در ابتدای معاملات تاحدودی رفع شد و نگرانی ها کاهش یافت.

این کارگزار بورس افزود: به نظر میرسد در ادامه با کمرنگ شدن تاثیرات روانی و تضعیف شاخص دلار در مقابل دیگر ارزها، شاهد رشد مقطعی قیمت های جهانی باشیم که در نتیجه آن، بازارها به مدار طبیعی برخواهند گشت اما در بلندمدت باید ببینیم عملکرد  رئیس جمهور جدید آمریکا تا چه حد با شعارهای انتخاباتی همخوانی دارد.

علوی خاطر نشان کرد: نکته بعدی این است که با توجه به عدم شناخت کافی و نبود سابقه اجرایی از عملکرد ترامپ، باید دید رفتارهای عملی و سیاست های اجرایی وی با چه واکنش هایی مخصوصا" در داخل کشور همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل طرفداری وی ازسیاست های کاپیتالیستی، برنامه های اعلامی وی برای صاحبان صنایع در امریکا بسیار بهتر از برنامه های کلینتون است .از جمله کاهش مالیات صنایع از 35 به 15 درصد، افزایش تعرفه های واردات و...

به گفته علوی، این مهم برای دیگر کشورهای جهان از جمله اقتصاد اروپا و چین خبری خوبی نخواهد بود و درصورت اجرا موجب ریزش فیمت های کالا و نفت در بلند مدت خواهد شد.

وی گفت: با این اوصاف هرچند در کوتاه مدت اثر شوک انتخاب ترامپ برطرف خواهد شد اما برای روشن شدن مسیر آینده اقتصاد داخلی و جهانی در میان مدت و شاید هم بلندمدت ، باید منتظر برطرف شدن ابهامات ایجاد شده و جدید ماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ