کد خبر: ۳۹۱۶۲
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۸/۲۲

روند صعودی بدهی بانک ها و دولت به بانک مرکزی

روند صعودی بدهی بانک ها و دولت به بانک مرکزی

آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد حجم بدهی بانک ها و دولت به این نهاد ناظر پولی در نیمه امسال دارای روند صعودی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، بدهی بخش دولتی اعم از دولت و شرکت ها و موسسه های دولتی به بانک مرکزی در پایان شهریور به 636 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به شهریور پارسال 23.8 درصد و نسبت به اسفند سال گذشته 22.2 درصد رشد را نشان می دهد.

بدهی بانک ها به بانک مرکزی نیز همچنان روند افزایشی دارد و در پایان نیمه امسال عدد 942.2 هزار میلیارد ریال را ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 16.9 درصد و نسبت به اسفند پارسال 12.7 درصد رشد دارد.

بدهی بخش دولتی شامل دولت، شرکت ها و موسسه های دولتی به سیستم بانکی نیز رو به افزایش بوده و در نیمه امسال به بیش از 2041 هزار میلیارد ریال رسیده که سهم دولت از این میزان بدهی 1722.2 هزار میلیارد ریال است.

بر این اساس حجم بدهی های بخش دولتی در پایان شهریور 95 نسبت به شهریور پارسال 26.5 درصد و نسبت به پایان اسفند پارسال 17.4 درصد رشد داشته است.

در این میان بدهی بخش غیردولتی نیز به سیستم بانکی رو به افزایش بوده و حجم آن در پایان شهریور به 8427.3 هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به شهریور پارسال 27.6 درصد و نسبت به اسفند پارسال 14.5 درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ