کد خبر: ۳۹۲۱۸
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۸/۲۴

زمان قطعی پذیره نویسی اولین صندوق بزرگ برق با سود ۲۲ درصدی اعلام شد
در گفت وگوی بورس پرس با مدیرعامل بورس انرژی:

زمان قطعی پذیره نویسی اولین صندوق بزرگ برق با سود ۲۲ درصدی اعلام شد

مدیرعامل بورس انرژی زمان قطعی و شرایط پذیره نویسی اولین صندوق بزرگ حوزه برق را اعلام کرد که به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان و با نرخ سود ۲۲ درصدی انجام می شود.

سید علی حسینی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به نهایی شدن اولین صندوق پروژه بزرگ بازارسرمایه در حوزه برق بعد از پیگیری سه ساله ، اظهار داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است چهارشنبه جاری 26 آبان 200 میلیارد تومان از اوراق سلف موازی استاندارد برق شرکت تولید برق نیروی سنندج مپنا در بورس انرژی پذیره نویسی شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه سنندج از زیرمجموعه های معتبر شرکت مپنا بوده که اولین پذیره نویسی صنعت برق در حجم بزرگ را انجام می دهد، ادامه داد: در این پذیره نویسی شامل 523 هزار و 471 قرار داد است و ارزش هر قرار داد نیز بالغ بر 383 هزار تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به تجربه موفق تامین مالی صنعت برق در اسفند سال گذشته (توسط شرکت آرین ماهتاب گستر به ارزش 20 میلیارد تومان)، ادامه داد: سود روزشمار این اوراق 21 و یک ساله آن 22 درصد ( با امکان سود 23 درصدی) بوده و شرکت تامین سرمایه امین و صندوق صندوق بازارگردانی مپنا آشنا متعهد پذیره نویسی و کارگزاری سهم آشنا مشاور عرضه است.

حسینی با بیان اینکه سهامداران حقیقی و حقوقی می توانند اقدام به خرید کنند، ادامه داد: دارایی پایه هر قرارداد بسته برق (انرژی الکتریکی) معادل یک "کیلووات" در هر ساعت از "دوره مصرف" در "دوره تحویل" است و خریداران در صورت داشتن شرایط تحویل و اعلام آمادگی جهت تحویل، قادر خواهند بود دارایی پایه قرارداد را در نقطه مرجع داد و ستد (هاب) انرژی الکتریکی در شبکه سراسری برق کشور تحویل بگیرند.

وی افزود: همچنین با توجه به قابلیت تسویه نقدی قراردادها، خریداران میتوانند در طول دوره معاملاتی یا در تاریخ سررسید قرارداد نسبت به تسویه نقدی این قراردادها اقدام کنند. این قراردادها منضم به اختیار فروش تبعی و اختیار خرید تبعی به ترتیب با قیمت 122 و 123 درصد قیمت عرضه اولیه در سررسید هستند. همچنین بازارگردان این قرارداد در سقف تعهد روزانه خود ملزم به بازخرید قراردادهای مذکور با نرخ قیمت عرضه اولیه به علاوه سود معادل 21 درصد سالانه به صورت روز شمار است.

به گفته مدیرعامل بورس انرژی، با توجه به اینکه طی برنامه ششم توسعه ، باید حدود 20 هزار مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های کشور جهت پاسخگویی به تقاضای برق اضافه شود، وجود ظرفیت های تامین مالی در بازار سرمایه می‌تواند کمک شایانی به تحقق این مهم و تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی کند.

حسینی با بیان اینکه خوشبختانه صنعت برق از ابزارهای تامین مالی موجود در بورس انرژی ایران از قبیل سلف موازی استاندارد و صندوق پروژه استقبال خوبی کرده، ابراز امیدواری کرد بعد از تامین مالی 200 میلیاردی تومانی فوق ،تامین مالی چندین نیروگاه دیگر از طریق بورس انرژی انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ