کد خبر: ۳۹۲۲۰
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۸/۲۴

نظر عبده تبریزی درباره توقف نماد بانک ها و سود سهام توزیعی

نظر عبده تبریزی درباره توقف نماد بانک ها و سود سهام توزیعی

عبده تبریزی درباره توقف نماد بانک ها و سود سهام توزیعی گفت: بانک مرکزی باید به جای نظارت بر سود بانکی ، سود سپرده ها را کنترل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین عبده تبریزی با بیان این که ادامه وضعیت کنونی بانک ها، به بورس لطمه می زند به ایرنا گفت: بانک مرکزی به جای سهامداران باید به سپرده گذاران فشار وارد کند.

وی ادامه داد: مبلغی که سهامداران به عنوان سود سهام از بانک ها دریافت می کنند، قابل مقایسه با سود سپرده گذاران نیست. توزیع نکردن سود در بین سهامداران مشکلی را حل نمی کند، بلکه بانک ها نباید چنین سودهای بالایی را به سپرده گذاران پرداخت کنند.

عضو شورای عالی بورس گفت: دامنه سود سهام بانکی از صفر ریال تا 20 هزار میلیارد ریال در بزرگترین بانک در نوسان است، درحالی که سالانه یک میلیون و 500 هزار میلیارد ریال سود سپرده پرداخت شده که قابل مقایسه با سود سهام بانکی نیست. شاید در نظام کنترل و نظارت دچار مشکل شده ایم و جای نادرست و اشتباهی را کنترل می کنیم.

عبده تبریزی با بیان کنترل سود سهام بانکی به دلیل این که رقم بزرگی را تشکیل نمی دهد مشکلی را حل نمی کند گفت: بانک مرکزی، نظارت برای کنترل سود سهام بانکی را باید به کنترل سود سپرده ها تغییر دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حسام | ساعت ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۸/۲۴
2
0
پاسخ
واقعاً احسنت دکتر. چه خوب می شد که دوباره رئیس سازمان بورس ایشان می شدند.
» ناشناس | ساعت ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۸/۲۴
1
0
پاسخ
واقعا کاش به جای اون سیف ... شما رییس بانک مرکزی بودی

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ