کد خبر: ۳۹۲۳۳
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۸/۲۴

توان بیمه نفتکش‌های عازم اروپا را نداریم
رئیس کل بیمه مرکزی:

توان بیمه نفتکش‌های عازم اروپا را نداریم

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: پوشش هایی که برخی بنادر اروپایی از نفتکش ها می خواهند بسیار سنگین و برای بیمه کشتی ها چند میلیارد دلار است، پوشش این رقم از از سوی کلوپ بین المللی IG اعطا می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عبدالناصر همتی به تسنیم گفت: نفتکش ها را می توانیم بیمه کنیم، کلوپ های قشم و کیش در دوران تحریم، نفتکش های ایران را بیمه می کردند اما واقعیت این است پوشش هایی که برخی بنادر اروپایی از نفتکش ها می خواهند پوشش های بسیار سنگینی است. بیمه کشتی ها چند میلیارد دلار است که پوشش این رقم از عهده شرکت های بیمه ایرانی برنمی آید.

وی افزود: این قبیل پوشش ها از سوی کلوپ بین المللی IG اعطا می شود و از آنجایی که بنادر اروپایی بیمه IG را قبول دارند، نفتکش ها نیز بیشتر علاقه مند هستند که از این نوع پوشش ها استفاده کرده و پوشش کامل را داشته باشند.

همتی گفت: نفتکش هایی که سطح تعهد پایین تری می خواهند را می توانیم بیمه کنیم.البته پوشش ها را خود شرکت های بیمه بین المللی انجام دهند برای ما قابل قبول تر است زیرا اگر اتفاقی رخ داد و خسارتی حادث شد، ضرر ملی بالا نرود.

وی در پاسخ به اینکه "به نظر می رسد صنعت بیمه ایران مشتاق به ورود به بیمه نفتکش ها نیست" گفت: در حدی که توان مالی صنعت بیمه باشد باید بتوانیم پوشش دهیم، بیشتر از توان مالی شرکت های بیمه نمی توانیم خدمات بیمه ای ارائه دهیم و اگر سطح تعهدها و پوشش بالا باشد، باید نفتکش ها از پوشش IG استفاده کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ