کد خبر: ۳۹۲۵۱
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۸/۲۵

نظر نخست وزیر ژاپن درباره آینده تجارت آزاد در اقیانوس آرام با حضور ترامپ

نظر نخست وزیر ژاپن درباره آینده تجارت آزاد در اقیانوس آرام با حضور ترامپ

نخست وزیر ژاپن گفت: با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا مشکلاتی در مسیر تصویب و اجرای پیمان تجارت آزاد در دو سوی اقیانوس آرام (ترانس پاسیفیک) وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا ، این پیمان را 12 کشور بزرگ اقتصادی دنیا از جمله آمریکا و ژاپن امضا کرده اند و چین با مخالفت این دو کشور نتوانسته به آن ملحق شود و با اجرای برنامه های تعرفه مالیاتی و ارزی بسیار کشورهای عضو از جمله ژاپن تحت تاثیراتی قرار خواهد گرفت.

شینزو آبه اظهار داشت: در اجرای این پیمان مشکلاتی داریم و در باره این مساله لازم است با دولت آینده آمریکا گفت و گوهایی انجام دهیم .ترامپ پیشتر مخالفت خود را با این معاهده اعلام کرده است، باید بپذیریم با چنین موضعگیری هایی راه برای اجرای پیمان دشوارتر خواهد شد اما این به معنای خاتمه آن نیست.قرار است تا پایان ماه جاری میلادی این پیمان به پارلمان ژاپن تسلیم شود تا برای بررسی و تصویب روی آن مباحثاتی صورت گیرد اما تصویب آن در کنگره آمریکا با توجه به قدرت رسیدن ترامپ در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

مجلس سنای آمریکا اعلام کرده است  تا بیستم ژانویه که مراسم تحلیف ترامپ انجام می شود در باره این معاهده بحثی مطرح نخواهد شد .و

روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ می نویسد : به نظر می رسد کنگره آمریکا هیچ فشاری را برای تصویب آن در شرایط فعلی احساس نمی کند.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا متعهد شده بود تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود این پیمان را برای تصویب در اختیار کنگره قرار دهد اما با پیروزی ترامپ همه برنامه ها دستخوش تغییر شده است.

آبه گفت :با توجه به تغییرات در دولت آمریکا لازم است دولت ژاپن بسرعت کار خود را برای تصویب این معاهده به پیش ببرد اگرچه پذیرفت در داخل و خارج از کشور مشکلاتی برای تحقق این هدف وجود دارد و مشخصا در جریان مباحثات در مجلس سنای ژاپن برخی از نمایندگان احزاب مخالف جلسه بررسی این پیمان تجاری فرامرزی را ترک کردند.

ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: اگر قدرت را در اختیار گیرد بسرعت از این معاهده های چند جانبه خارج خواهد شد و بجای آن به دنبال پیمان های تجاری فرامرزی دوجانبه خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ