کد خبر: ۳۹۲۷۱
۰:۴ - ۱۳۹۵/۸/۲۶

آینده صنعت سیمان برپایه تولید و فروش ۶ ماهه ۱۹ شرکت سیمانی+ جدول
تحلیل یک کارگزار از:

آینده صنعت سیمان برپایه تولید و فروش ۶ ماهه ۱۹ شرکت سیمانی+ جدول

در پی افزایش نرخ سیمان از ابتدای مهر،کارگزاری بانک توسعه صادرات وضعیت تولید و فروش، درصد تغییر نرخ، نسبت مقدار فروش، نسبت مبلغ فروش و متوسط رشد فروش ۱۹ شرکت سیمانی را تحلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با شنیده شدن خبرهای خوب سیمانی در خصوص آغاز از سرگیری عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا و تکانی که این امر می تواند به بازار دهد و عملیاتی شدن این طرح از زمستان سال جاری، محمد خبری زاد از کارگزاری بانک توسعه صادرات اقدام به تحلیل آمار تولید و فروش و همچنین عملکرد شرکت های سیمانی دارای سال مالی اسفند 95 کرده است.

بر اساس این گزارش دو شرکت "سخوز" و "سفانو" از میان 19 شرکت به ترتیب 6- و 3- درصد تغییر نرخ منفی نسبت به شش ماهه ابتدایی داشته اند و به جز "ساراب" که تغییری نداشته 16 شرکت دیگر مثبت بوده اند.

همچنین نسبت مقدار فروش در مهر ماه نسبت به 6 ماهه ابتدایی برای 10 نماد "سخوز"، "سیلام"، "سدور"، "سفار"، "سفانو"، "ساراب"، "ساروم"، "سصوفی"، "ستران"، "سغرب" با بیش از 18 درصد از لحاظ مقدار بالاتر از میانگین است و 9 نماد "سکرما"، "ساربیل"، "سمازن"، "سرود"، "سخزر"، "سبجنو"، "سنیر"، "سهگمت" با کمتر از 16.67 مقدار فروش افت داشته اند.

طبق این گزارش نسبت مبلغ فروش مهر ماه در مقایسه با 6 ماهه ابتدایی سال به غیر از "سهگمت"، "سنیز"، "ساربیل"، "ساراب" و "سکرما" که در مقدار فروش و مبلغ فروش منفی عمل کرده اند و بغیر از "سخوز" که با یک درصد افت 21درصد در مبلغ فروش نسبت به مقدار فروش البته با عملکرد مثبت باقی شرکت های "سیلام"، "سدور"، "سفار"، "سفانو"، "ساروم"، "سصوفی"، "ستران"، "سغرب"، "سمازن"، "سرود"، "سخزر"، "سبجنو" در میزان مبلغ فروش با 18 درصد و بیش از آن روند رو به رشد مثبت تجربه کرده اند.

این گزارش می افزاید متوسط رشد مبلغ فروش مهر نسبت به متوسط مبلغ فروش ماهیانه در 6 ماهه ابتدایی به "سخوز" با بالاترین رشد یعنی 113 درصد تعلق دارد و "سیلام"، "سدور"، "سفار"، "سفانو"، "سارب"، "ساربیل"، "سمازن"، "ساروم"، "سرود"، "سصوفی"، "سخزر"، "سبجنو" با 10درصد و بیش از آن عملکرد مثبت و "سکرما"، "سنیر"، "سهگمت"، "ستران" و "سغرب" در مقایسه این ماه با 6 ماه ابتدای سال عملکرد منفی داشته اند.

با مقایسه آمار تولید و فروش این شرکت ها در مقایسه با 6 ماه ابتدای سال و با توجه به افزایش قیمت جهانی این محصول به نظر می رسد در صورت ادامه این روند شرکت های سیمانی روند رو به رشدی را تا پایان سال تجربه کنند.

در جداول ذیل آمارهای تولید و فروش و 4 ستون تحلیلی مربوط به به توضیح فوق مشاهده می شود:

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ