کد خبر: ۳۹۲۸۷
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۸/۲۶

معاون زنگنه : ساخت پالایشگاه‌ها همچنان توجیه اقتصادی دارد

معاون زنگنه : ساخت پالایشگاه‌ها همچنان توجیه اقتصادی دارد

معاون وزیر نفت با اشاره به هزینه ۱۴ میلیارد دلاری برای اصلاح پالایشگاه‌های موجود، اعلام کرد: با وجود کاهش قیمت نفت، احداث پالایشگاه نفت در ایران کماکان دارای توجیه اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عباس کاظمی در تشریح مهمترین برنامه‌های پالایشگاه سازی ایران به مهرگفت: پس از ورود به دوره پسا برجام، استقبال زیادی از سرمایه گذاران خارجی به ویژه شرکت‌هایی از کره جنوبی و ژاپن برای اصلاح پالایشگاه‌های قدیمی نفتی انجام شده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون پالایشگاه‌های قدیمی نفت دارای تولید نفت کوره بسیار بالایی هستند، تصریح کرد: بر این اساس کاهش تولید نفت کوره و افزایش ظرفیت تولید محصولاتی با ارزش افزوده در پالایشگاه‌های نفت کشور به عنوان اولویت دارترین برنامه اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمی در پاسخ به پرسش آیا ساخت پالایشگاه نفت هنوز توجیه اقتصادی دارد؟ توضیح داد: احداث پالایشگاه نفت در کشور در راستای سیاست‌های جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بوده و ایران به دنبال اصلاح و یا احداث پالایشگاه‌های موجود و یا جدید نفتی است.

وی با تاکید بر اینکه احداث پالایشگاه نفت در ایران با هر قیمت نفت خام دارای توجیه اقتصادی است، اظهار داشت: احداث پالایشگاه با استفاده از فناوری های مدرن قطعا برای اقتصاد کشور دستاوردهای متعددی به همراه دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ