کد خبر: ۳۹۲۸۹
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۸/۲۶

فروش کسری از ثانیه اوراق ۲۰۰ میلیارد تومانی اولین صندوق بزرگ برق
کارگزار عرضه کننده در گفت و گو با بورس پرس خبر داد:

فروش کسری از ثانیه اوراق ۲۰۰ میلیارد تومانی اولین صندوق بزرگ برق

مشاور پذیرش و کارگزار عرضه کننده با اعلام استقبال عدیده فعالان از پذیره نویسی اولین صندوق بزرگ برق کشور گفت: اوراق ۲۰۰ میلیارد تومانی نیروگاه سنندج مپنا در کسری از ثانیه به فروش رسید.

شهریار شهمیری مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره پذیره نویسی اولین صندوق بزرگ برق کشور که امروز از طریق بورس انرژی و مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد نیروگاه سنندج مپنا انجام شد، اظهار داشت: استقبال از این پذیره نویسی چنان بود که در برابر عرضه 523 هزار و 471 قرار داد، 9 برابر این حجم تقاضا وارد سامانه معاملات شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس این تامین 200 میلیارد تومانی در کسری از ثانیه انجام و به اتمام رسید و عمدتا" توسط صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و افراد حقوقی خریداری شد.

به گفته شهمیری معاملات ثانویه آن نیز حداکثر 10 روز کاری بعد در بورس انرژی آغاز می شود. نرخ سود روزشمار این اوراق 21 درصد است و نرخ تضمین شده آن در سررسید اوراق نیز 22 درصد است که تا سقف 23 درصد در صورت افزایش نرخ برق  قابل پرداخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه این پذیره نویسی بعد از انجام بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی، بزرگترین تامین مالی صنعت برق کشور به شمار می رود، ادامه داد: بازارگردان این اوراق صندوق بازارگردانی مپنا آشنا با مدیریت کارگزاری سهم آشنا و متعهد پذیره نویسی این اوراق به طور مشترک صندوق بازارگردانی مپنا  آشنا و تامین سرمایه امین هستند.     

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ