کد خبر: ۳۹۳۲۳
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۸/۲۸

تردد خودرو بین ایران و ارمنستان  آزاد می شود

تردد خودرو بین ایران و ارمنستان آزاد می شود

در جریان مذاکرات هیات گمرک ایران در ایروان پایتخت ارمنستان، دو کشور با هدف افزایش توسعه گردشگری، یادداشت تفاهم آزاد شدن تردد خودرو را امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه در جریان مذاکرات هیات ایرانی به ریاست مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک و با حضور سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ایروان با طرف ارمنستانی امضا شد.

بنا به توافق دو کشور اعلام شد: امکان تردد خودرو به صورت متقابل بدون نیاز به اخذ مجوز فراهم شده و رفت و آمد بدون وجه تضمین و پرداخت حق خاک انجام گیرد.

پیش از این نیز هیات گمرک ایران و ارمنستان به سرپرستی وارطان هارطونیان رئیس کمیته درآمدهای دولتی این کشور دامنه همکاری های دو جانبه در این حوزه را مورد بررسی قرار دادند.

برپایه این یادداشت تفاهم، قرار است با برنامه ریزی دو کشور، تبادل اطلاعات در پایانه های گمرکی مقری و نوردوز صورت گیرد.

هارطونیان اعلام کرد: اجرایی شدن هر بند از تفاهم امضا شده سبب می شود در مدت کوتاهی به اصل یک پنجره برای اجرا دست پیدا کنیم.تشریفات گمرکی برای دست اندرکاران فعالیت های اقتصادی و گردشگران به صورت متقابل تسهیل خواهد شد.

ارزش روابط اقتصادی سالانه دو کشور معادل سه میلیون و 250 هزار دلار است که سهم ایران سه میلیون دلار و و سهم ارمنستان 250 هزار دلار می باشد که قابلیت های بسیار زیادی برای افزایش دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ