کد خبر: ۳۹۳۲۴
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۸/۲۸

تکلیف بدهی دو قلوی سنگ آهنی بزودی روشن می‌شود
معاون وزیر صنعت:

تکلیف بدهی دو قلوی سنگ آهنی بزودی روشن می‌شود

معاون وزیر صنعت از روشن‌ شدن تخفیف بدهی معادن گل گهر و چادرملو مربوط به معوقات حق انتفاع این دو قلوی معدنی تا پایان آبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی کرباسیان با بیان این‌که معادن به عنوان انفال باید حق دولت را پرداخت کنند به ایسنا گفت: حقوق دولتی موردی است که در قانون معادن ذکر شده ۱۵ درصد از حقوق پرداختی در محل معادن برای ایجاد زیرساخت‌ها مصرف خواهد شد و ۶۵ درصد آن نیز به وزارت صنعت خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به خاطر افت قیمت‌ها، این رقم کوچک شده و به دلیل کمبود بودجه همان عدد کوچک‌ شده حقوق دولت پرداخت نشده است.

کرباسیان با اشاره به موضوع حق انتفاع و بدهی که معادن بزرگ گل گهر و چادرملو دارند، عنوان کرد: پروانه بهره‌برداری دو معدن بزرگ چادرملو و گل گهر متعلق به ایمیدرو است که باید به این سازمان اجاره پرداخت کنند. ولی به علت بحران مالی جلسات متعددی برگزار و قرار شد این حق انتفاع به صورت چک پرداخت شود.

این مقام مسئول افزود: طی سال‌های ۹۴ – ۹۵ عقب‌ماندگی‌هایی به علت عدم پرداخت شرکت‌های فولادی که مشتری سنگ آهن یا کنستانتره این معادن بودند به وجود آمد که در حال پیگیری و رفع آن هستیم. در این رابطه دادستان دیوان محاسبات برای حل مساله بدهی‌ها ورود کرد که بعد از جلسات مکرر، قرار شد با شیوه‌ مشخص بدهی‌های دولت از طرف شرکت‌های فولادی و معادن سنگ آهن پرداخت شود و این پرداخت‌ها یا به صورت محصول یا از طریق مبادلات بانکی اتفاق می‌افتد.

کرباسیان با اشاره به این‌که بدهی‌ها براساس مصوبه مجلس و ورود معادن سنگ‌آهن به بخش فناوری تا یک سوم کاهش یافته ادامه داد: عدد بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود که با توجه به ورود به تولید کنسانتره در واحدهای سنگ معدن این عدد تا 1000 میلیارد تومان کاهش یافت. زیرا این واحدها یک مرحله از خام‌فروشی فاصله گرفتند و آنچه از بدهی‌ها باقی‌مانده حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که تا پایان آبان‌ماه تکلیف آن نیز مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ