کد خبر: ۴۰۳۹۱
۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۹/۲

تا اردیبهشت ۹۶ خودروهای داخل هیچ افزایش قیمتی ندارند/تذکر جدی به دو تولیدکننده
رئیس شورای رقابت:

تا اردیبهشت ۹۶ خودروهای داخل هیچ افزایش قیمتی ندارند/تذکر جدی به دو تولیدکننده

رئیس شورای رقابت با اعلام تذکر جدی به دو تولیدکننده پژوپارس و ال۹۰ گفت: تا اردیبهشت ۹۶ قیمت خودروهای تولید داخل هیچ افزایشی نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان این که تا اردیبهشت سال آینده هیچ افزایش قیمتی در خودروهای تولید داخل نداریم گفت: شورای رقابت بر فرآیند فروش خودروها نظارت کامل دارد و اگر خودروسازان تخلفی از مصوبات این شورا داشته باشند با آنان برخورد می شود.

وی افزود: شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری خودروها هیچ توجهی به حاشیه بازار ندارد. حاشیه بازار خودرو، خط قرمز شورای رقابت است اما این شورا مسئول همه خودروهای کشور نیست بلکه خودروهای ساخت داخل در ایران خودرو و سایپا را قیمت گذاری می کنند.

این مقام مسئول افزود: طی 6 ماه گذشته پژوپارس و ال90 ، حواشی را ایجاد کردند که تذکر جدی به خودروسازان داده شد.

شیوا با بیان اینکه فروش فوری حداکثر یک ماه است، افزود: ایران خودرو و سایپا برای خودروهای تولید داخل باید فروش فوری داشته باشند. در این میان یکی از مدیران خودروسازان، وی توقف فروش فوری محصولات تولید داخل را تکذیب کرد.

وی با بیان اینکه خودروهای جدید در بازار مشکل ایجاد می کنند گفت: با توجه به اینکه خودروهای جدید به تولید انبوه نرسیده اند تقاضا برای آنها بسیار است و شورای رقابت تلاش می کند به بازار فروش این خودروها سامان دهد.

شیوا درباره خودروهای وارداتی نیز افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سودی بین پنج تا 10 درصد برای این خودروها تعیین کرده که اگر واردکننده ای بیش از این میزان از خریدار سود بگیرد با آن برخورد می شود. اگر خریداری بیش از حاشیه منطقی سود به واردکننده پولی پرداخت کرده است شکایت کند و شورای رقابت در این زمینه رسیدگی می کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۹/۳
0
0
پاسخ
مضحک است که تن مردم هر روز با خبری باید بلرزد!! یک روز میگویند یارانه برخی اشخاص قطع خواد شد!‌ روز دیگر و درحالی که ۴ ماه از سال بیشتر نمانده، میگویند امسال افزایش قیمت نداریم! حالا هم مافیای خودرو دست بکار شد و زمینه گرانی را چید و سناریوی افزایش قیمت را کلید زد!! درحالی که طی یکماه گذشته خبر از افزایش قیمت خودرو در جراید منتشر شد میگویند ۵ ماه دیگر دوباره افزایش قیمت داریم!! این را میگویند شامورتی بازی!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ