کد خبر: ۴۰۴۴۸
۱۶:۵ - ۱۳۹۵/۹/۳

وزارت صنعت، واردات خودرو از آمریکا را بلامانع دانست
رییس انجمن واردکنندگان خودرو:

وزارت صنعت، واردات خودرو از آمریکا را بلامانع دانست

رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در مذاکراتی که با وزارت صنعت در رابطه با وضعیت قانونی واردات خودروهای غیر آمریکایی تولیدی در آمریکا صورت گرفت، این وزارتخانه واردات این خودروها را بلامانع دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد احتشام‌زاد به ایسنا گفت: در رابطه با وضعیت پیش آمده مبنی بر توقف شماره‌گذاری خودروهای با برند غیر آمریکایی که در این کشور تولید شده‌اند، برای حل ابهام و روشن شدن موضوع مذاکراتی با امیر حسین قناتی مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این مذاکرات، قناتی سه حالت را در رابطه با واردات خودروهای آمریکایی و خودروهای تولیدی در این کشور بر شمرد، اظهارداشت: براین اساس واردات خودروهای با برند آمریکایی تولیدی در آمریکا و خودروهای با برند آمریکایی تولیدی در کشور ثالث ممنوع بوده اما واردات خودروهای با برند غیر آمریکایی تولید شده در این کشور بلامانع و قانونی است.

قناتی اظهار داشت: باز (فعال) بودن سیستم ثبت سفارش برای خودروهای غیر آمریکایی تولیدی در آمریکا بیانگر موضع این وزارتخانه مبنی بر نبود منع قانونی برای واردات این خودروهاست.

احتشام زاد افزود: بنابراین با توجه به نظر مجری کنترل واردات به کشور، پلیس به عنوان ضابط اجرای قانون باید از تفسیر قانون خودداری کرده و شماره‌گذاری خودروهای با برند غیر آمریکایی وارد شده از آمریکا را آغاز کند.

وی با بیان اینکه به دلیل توقف شماره‌گذاری، بیش از ۵۰۰ شهروندی که این خودروها را خریداری کرده‌اند دچار مشکل شده و نمی‌توانند از خودرو استفاده کنند، تصریح کرد: امیدواریم نظر وزارت صنعت مدنظر قرار گرفته و شماره‌گذاری این خودروها آغاز شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ