کد خبر: ۴۰۴۶۵
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۹/۵

بانک مرکزی توپ باز شدن نماد بانک ها را به زمین بورس انداخت

بانک مرکزی توپ باز شدن نماد بانک ها را به زمین بورس انداخت

بانک مرکزی که با تکالیفی، موجب شناسایی زیانهای سنگین بانکهای ملت،تجارت و صادرات شده اعلام کرد هیچ مانعی برای ادامه توقف نماد بانکها وجود ندارد و باید سازمان بورس اقدام کند!!!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بانک های ملت، تجارت و صادرات با تکلیف بانک مرکزی مجبور به شناسایی زیان های سنگین برای سال مالی 94 شده اند که این نهاد ناظر درباره علت توقف نماد این بانکها (از اواخر تیر تاکنون)، توضیحاتی به ایسنا داد و اعلام کرد: پیش تر درباره صورت ها مالی بانک ها با سازمان حسابرسی اختلاف نظرهایی وجود داشت و سازمان حسابرسی صورت های مالی بانک ها را تایید نمی کرد ، اما به مرور توافقاتی انجام شد و بانک ها صورت های مالی خود را برای بانک مرکزی ارائه کردند که در نهایت سازمان حسابرسی نیز آنها را بررسی و تایید کرد.

بنابر توضیحات بانک مرکزی در شرایطی که نماد برخی بانک ها به دلیل عدم تایید صورت های مالی و الزامات نظارتی بسته شده بود، درحال حاضر دیگر هیچ مانعی از سوی بانک مرکزی وجود نداشته و باز شدن نماد آنها بلامانع است. این درحالی است که از این پس باید سازمان بورس در رابطه با گشایش نماد بانکها اقدام کند.

براساس این گزارش، این موضع بانک مرکزی درحالی اعلام می شود که دو بانک ملت و تجارت مجمع سالانه نوبت دوم را با تاکید بانک مرکزی بر ذخیره 3.080 و 3600 هزار میلیارد تومانی و شناسایی زیان دو سه هزار میلیارد تومانی برای سال مالی قبل برگزار کردند. بانک صادرات هم طبق تکلیف بانک مرکزی، 3.3 هزار میلیارد تومان زیان برای سال مالی قبلی محقق کرده است.

بنابراین، درصورت بازگشایی نماد بانکها با این تکالیف بانک مرکزی و اعلام زیانهای سنگین بانک های ملت ، تجارت و صادرات، سرمایه بسیاری از سهامداران با زیان و و بازار سهام با چالش های تازه ایی روبرو خواهند شد. برهمین اساس ، سازمان بورس و مدیران بانک ها و برخی سهامداران حقوقی از ماه ها پیش در حال رایزنی هایی برای حل این معضل هستند اما بانک مرکزی توپ بازی را به زمین بورس انداخته و به راحتی اعلام می کند بازگشایی نمادها بلامانع است !!!

دراین میان مهمترین انتقادی که به بانک مرکزی وارد است که این است که چرا به رغم انتشار گزارش های سه ماهه بانکها در سال مالی قبل و گزارش 12 ماهه، در دقیقه 90 و هنگام برگزاری مجمع سالانه بانک ها، اقدام به چنان تعیین تکلیفی کرده که بانک ها و سهامداران را با ابهام تازه ایی روبرو شوند. ابهامی که بعد از گذشت چند سال از واگذاری سهام بانک ها ، مطرح شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مهدی | ساعت ۲۳:۲ - ۱۳۹۵/۹/۵
2
0
پاسخ
چرا اینقدر به بانکها توجه میشه، به بقیه نمادها توجه ندارید؟ الان 8 ماهه نماد شپلی را متوقف کردن. سرمایه مردم را بلوکه کردن. بدبخت شدیم و هیچ کس توجه نداره. کجای دنیا نماد را 8 ماه متوقف میکنن؟!!!! خدا لعنت کنه باعث و بانی متوقف کنندگان #شپلی را. الهی آمین
» داريوش | ساعت ۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۹/۶
2
0
پاسخ
اگر نظام پاسخگويي در كشور وجود داشت تصميمات آني گرفته نميشد . امروز يك تصميم سال اينده يك تصميم .....
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ