کد خبر: ۴۰۴۸۱
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۹/۶

گزارش رسمی بانک مرکزی از تسهیلات ۵ برابری بانکها در بخش خدمات + جدول

گزارش رسمی بانک مرکزی از تسهیلات ۵ برابری بانکها در بخش خدمات + جدول

براساس گزارش آذرماه بانک مرکزی، تسهیلات بانک ها به بخش خدمات در هفت ماهه امسال، بیش از ۵ برابر بخش کشاورزی، ۱.۵ برابر بخش صنعت و معدن و ۴.۵ برابر بخش مسکن و ساختمان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در تازه ترین گزارش، اطلاعاتی را در اختیار کارشناسان قرار داده و اعلام کرده سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش نسبت به دوره مشابه سال گذشته 57.1 درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش که بیانگر هدف دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال 95 است، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی در هفت ماهه امسال، 182 هزار و 340 میلیارد تومان، یعنی معادل 65.5 درصد از کل تسهیلات پرداختی بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که 66 هزار و 250 میلیارد تومان بود، 57.1 درصد افزایش یافته است.

در گزارش بانک مرکزی آمده است: سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در هفت ماهه امسال معادل 66 هزار و 49 میلیارد تومان بوده که حاکی از تخصیص 36.5 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ 185 هزار و 340 میلیارد تومان) است.

در این گزارش ادعا شده از 78 هزار و 620 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 84.6 درصد آن (مبلغ 66 هزار و 490 میلیارد تومان) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده که نشان از توجه به تأمین منابع این بخش توسط بانک‌ها دارد.

در جدول شماره 2 منتشره توسط بانک مرکزی نشان داده شده تعداد 166 هزار و 807 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن و در بخش خدمات تعداد 2 میلیون و 263 هزار و 72 فقره تسهیلات پرداخت شده است.

یعنی بانکها در هفت ماهه امسال به بخش خدمات بیش از 13 برابر بخش صنعت و معدن از لحاظ تعداد تسهیلات پرداخت کرده اند. 

براساس گزارش آذرماه بانک مرکزی، تسهیلات بانک ها به بخش خدمات در هفت ماهه امسال، بیش از 5 برابر بخش کشاورزی، 1.5 برابر بخش صنعت و معدن و 4.5 برابر بخش مسکن و ساختمان بوده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ