کد خبر: ۴۰۵۴۷
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۹/۹

قیمت جهانی نفت کاهش یافت/ پیش بینی دو بانک از عدم توافق

قیمت جهانی نفت کاهش یافت/ پیش بینی دو بانک از عدم توافق

در حالی بازار نگران نتیجه نشست چهارشنبه اوپک و احتمال به نتیجه نرسیدن طرح کاهش تولید است که قیمت نفت امروز بیش از یک درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در حالی که بازار نگران نتیجه نشست اوپک و احتمال به نتیجه نرسیدن طرح کاهش تولید است، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد کاهش یافت.

روسیه، تولید کننده غیر عضو اوپک امروز اعلام کرد در نشست فردای این سازمان در وین حضور نخواهد داشت اما اضافه کرد ممکن است در مرحله بعدی، نشستی میان اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان برگزار شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 55 سنت، معادل 1.14 درصد کاهش به 47 دلار و 69 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 51 سنت، معادل 1.06 درصد کاهش به 46 دلار و 58 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، چهارشنبه در وین تشکیل جلسه خواهد داد تا در مورد جزئیات طرح کاهش تولید و تقویت قیمت نفت تصمیم گیری کند.

بانک بارکلیز در یادداشتی نوشت: در روزهای پیش رو نوسان در بازار نفت بالا خواهد بود.

گرگ مک کنا تحلیلگر بازار نفت گفت: فکر می کنم آنها هنوز هم به یک توافق نیاز دارند، هرچند اعتماد من به چنین توافقی کاهش یافته است.

گلدمن ساکس نیز اعلام کرد: برای دستیابی به یک توافق به مذاکرات فشرده ای نیاز خواهد بود.

این بانک آمریکایی همچنین گفت: جدیدترین تیترهای خبری نشان می دهد هرچند توافقی کلی در مورد منطق دستیابی به یک توافق کاهش تولید وجود دارد، اما ملاحظات سیاسی و مذاکرات در مورد سطح کاهش تولید هر یک از کشورها تاکنون مانع از دستیابی به توافق شده است.

گلدمن ساکس و بارکلیز پیش بینی کرده اند: اگر توافقی بین اعضای اوپک به دست آید، قیمت نفت به سرعت به بالای 50 دلار خواهد رسید.

گلدمن ساکس گفت: اگر توافقی به دست نیاید، پیش بینی ما افزایش حجم ذخایر نفتی در طول نیمه اول سال 2017 و رسیدن قیمت متوسط هر بشکه نفت به 45 دلار تا تابستان سال آینده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ