کد خبر: ۴۰۵۶۷
۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۹/۱۳

بلوک ۶۰ درصدی هپکو همین ماه عرضه می شود/ تعیین تکلیف سهامدار عمده
مدیرعامل شرکت به بورس پرس خبر داد:

بلوک ۶۰ درصدی هپکو همین ماه عرضه می شود/ تعیین تکلیف سهامدار عمده

مدیرعامل هپکو با اعلام عرضه ۲۰۰ میلیارد تومانی بلوک ۶۰ درصدی در ماه جاری، از تعیین تکلیف سهامدار عمده این شرکت خبر داد.

لطف الله سعیدی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره آخرین وضعیت شرکت فرابورسی هپکو ، اظهار داشت: واقعیت این است که آینده این شرکت به تعیین تکلیف بلوک مدیریتی آن بستگی دارد که با توجه به هماهنگی سهامدار عمده و سازمان خصوصی سازی و قرارداد مربوطه،  قرار بود گروه بصیر به نمایندگی از گروه سوئیسی invema نسبت به پرداخت وجوه اقدام کند اما این شرکت تاکنون موفق به پرداخت وجه نشده ولی کماکان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: بنابراین طبق جلسه حدود یک ماه پیش مسئولان استان مرکزی و سازمان خصوصی سازی، مقرر شده بلوک 60.72 درصدی هپکو به ارزش 200 میلیارد تومان و به قیمت هر سهم 142 تومان تا پایان آذر ماه عرضه شود تا سهامدار عمده جدید با قبول تعهدات ، مدیریت این شرکت را عهده دار شود.

این مقام مسئول افزود: در این میان سرمایه گذار خارجی هم پیگیر خرید بلوک فوق از سازمان خصوصی سازی و همچنین کارگزار بوده و اعلام کرده که به دنبال رفع مشکل وجه است. برهمین اساس در صورت نهایی شدن این موضوع ، سرمایه گذار خارجی در کنار سایر متقاضیان در مزایده خرید هپکو مشارکت خواهد کرد.

به گفته سعیدی با توجه به عزم مسئولان استان مرکزی و سازمان خصوصی سازی ، سهامدار جدیدی مدیریت هپکو را به عهده خواهد گرفت تا با توجه به ظرفیت ها و دارایی های مناسب هپکو مانند مالکیت 25 درصدی مس طارم ( که تا پایان سال به بهره برداری می رسد) و همچنین برنامه فروش بخشی از دارایی های غیر مولد، امکان اصلاح ساختار مالی و کاهش بدهی و هزینه ها فراهم شود.

وی با تاکید براینکه بر اساس تصمیم متخذه در استانداری مرکزی، سهامدار  عمده هپکو باید تا پایان آذر شناسایی شود، ادامه داد: سهامداران خرد تا روشن شدن افق مثبت هپکو و حضور سهامدار عمده ، صبر کرده و اجازه ندهند ارزش سهام هپکو کاهش یابد و با تصمیم گیری درست، از سهام خود حفاظت کنند.

انتهای پیام   


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ